سیم و کابل

کابل برق سازمانی و ویژگی های آن

کابل سازمانی یکی از انواع سیم و کابل برق است که در دسته ی کابل های قدرت قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم تا به طور مختصر به این کابل پرداخته و با آن آشنا شویم.

کابل برق سازمانی و ویژگی های آن

آشنایی با کابل سازمانی

کابل سازمانی که با مشخصه ی NYCY و NYCWY در بازار شناخته می شود، کابل کنسنتریک نیز نام دارد و یکی از انواع کابل بوده که مختص برق رسانی و توزیع برق به مصارف مختلف می باشد. موارد استفاده ی این کابل زیاد بوده و این کابل به اشکال کابل زمینی ، هوایی و آبی قابل استفاده است.

ساختار کابل سازمانی

ساختار کابل سازمانی به این صورت است که از پنج بخش تشکیل شده است. بخش اول همان بخش مرکزی یا هسته ی آن است که از یک یا چند هادی مس تشکیل می شود. (سطح مقطع این هادی ها در ابعاد متفاوتی تولید می شود). بخش دوم این کابل عایقی معمولاً از جنس پی وی سی است که هادی این کابل را در برگرفته است. بخش سوم شامل یک روکش پی وی سی دیگر و در بخش چهارم نیز یک هادی هم مرکز دیگر قرار گرفته است که از جنس مس و به شکل چند مفتولی است. در نهایت نیز بخش پنجم عایق نهایی این کابل است که تمام بخش های دیگر را دربرگرفته است.

انواع کابل سازمانی

کابل سازمانی با توجه به گستردگی استفاده از آن انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز مصارف مختلف ساخته شده اند. این کابل را با معیارهای زیادی از جمله میزان ولتاژ، ابعاد، تعداد و شکل هادی و ... می توان تقسیم بندی کرد. در ادامه به طور مختصر به دو نوع از تقسیم بندی آن می پردازیم.

کابل سازمانی 2

کابل سازمانی از نظر ولتاژ

کابل سازمانی از نظر ولتاژ به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  • کابل سازمانی فشار ضعیف
  • فشار متوسط
  • فشار قوی

کابل سازمانی از نظر سایز

کابل سازمانی به لحاظ سایز در ابعاد مختلفی تولید شده است، ولی رایج ترین سایز این کابل در بازار شامل این موارد است:

  • 6*6*1
  • 10*10*1
  • 6*6*3
  • 10*10*3

کاربرد کابل سازمانی

کاربرد کابل سازمانی با توجه به اینکه در دسته ی کابل های قدرت قرار می گیرد، به منظور توزیع برق در مصارف گسترده است. به عنوان مثال می توان به مصارف خانگی، اداره جات، کارخانه ها، خیابان و معابر، مصارف صنعتی و ... اشاره کرد.

قیمت و خرید

در این مطلب اشاره کردیم که این کابل در انواع مختلفی تولید می شود، در نتیجه قیمت این کابل نیز به تبع نوع آن که شامل ویژگی های فنی آن از جمله ولتاژ، سایز، هادی و .. است، متفاوت است.

در پایان شما می توانید به فروشگاه اینترنتی ایزی نور که تأمین کننده ی انواع سیم و کابل از برندهای معتبر همراه با ضمانت اصالت کالا می باشد، مراجعه کرده و سیم و کابل مورد نظر خود و یا تجهیزات برقی دیگر را خریداری نمایید.

کلمات کلیدی کابل برق سازمانی

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات