سیم و کابل

کابل افشان همدان

کابل افشان همدان یکی از پرآوازه ترین کابل افشان های موجود در میان انواع زیادی از کابل افشان متنوع و گوناگونی است که در بازار سیم و کابل وجود دارد. کابل افشان به کابلی گفته می شود که از یک یا چند سیم افشان تشکیل شده باشد، سپس همگی درون یک عایق قرار گیرند. البته به تناسب نوع مصرفی کابل، اجزای دیگری نیز می تواند به ساختمان این کابل اضافه شود و کابل افشان های گوناگونی تولید شود. اجزایی مثل شیلد و آرمور. از بهترین های این کابل می توان به کابل افشان همدان اشاره کرد، که مجله ی ایزی نور سعی دارد در این مقاله به طور مفصل به آن بپردازد. اگر شما نیز مایل به آشنایی با این کابل هستید تا پایان ما را همراهی کنید.

کابل افشان همدان

مختصری از تاریخچه ی شرکت کابل افشان همدان

تأسیس شرکت کابل افشان همدان به سال 1361 برگشته و در سال 1368 با نام شرکت صنایع سیم و کابل همدان به ثبت رسیده است. این شرکت در آغاز با تولید کابل های فشار ضعیف شروع به کار کرد، سپس به مرور زمان و با اضافه کردن ماشین آلات دیگر و نیز گسترش دادن فضا، توانست به توسعه ی بیشتری برسد. ماشین آلات خطوط تولیدی این شرکت ساخت کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، چین و کانادا است. این شرکت به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف و کابل های مخابراتی مشغول است، تولید این کابل ها مطابق با استاندارد ملی ایران و دیگر استانداردهای بین المللی است. طبق آخرین اطلاعات قرار است بخش های جدیدی از جمله بخش تولید کابل های شبکه کامپیوتری (LAN) و نیز بخش کابل فشار متوسط و قوی، به این شرکت اضافه شود.

کابل افشان همدان 1

کابل افشان همدان چیست؟

کابل افشان همدان یکی از مهم ترین تولیدات صنایع سیم و کابل همدان است که در بازار سیم و کابل جزء پرفروش ترین کابل ها محسوب می شود. این کابل از یک یا چند سیم افشان تشکیل شده که تمام آن ها در یک عایق قرار گرفته اند. افشان بودن هادی این کابل موجب نرمی و نشکن بودن این کابل شده است. تمامی مواد بکار گرفته شده در این کابل از متریال های باکیفیت بوده که توسط مجهزترین دستگاه ها و طبق استانداردهای داخلی و بین المللی تولید شده است.

کاربرد کابل افشان همدان

کاربرد کابل افشان همدان بسته به اینکه کدام نوع از کابل افشان های تولیدی این شرکت باشد، فرق دارد. به طور کلی این کابل برای طیف زیادی از صنایع و مصارف عمومی کارایی دارد. یکی از شاخصه های بارز این کابل نرمی و انعطاف آن است که باعث شده این کابل در برابر پیچش، شکستگی و خمیدگی بسیار مقاوم باشد. در ادامه ی مبحث معرفی انواع این کابل، بیشتر به کاربرد آن می پردازیم.

انواع کابل افشان همدان

انواع کابل افشان همدان در چهار نوع تولید می شود:

  • کابل های افشان سنگین
  • کابل های کنترل قابل انعطاف
  • کابل های کنترل قابل انعطاف شیلدار
  • کابل های افشان سبک و معمولی

کابل افشان همدان 2

کابل های افشان سنگین همدان:

کابل های افشان سنگین همدان با نام NYMHY شناخته می شوند. هادی این کابل از مس آنیل شده است، و روکش آن نیز از جنس پی وی سی است. ولتاژ نامی این کابل 750/450 وات و 1000/600 وات است. بیشترین دمای کاربردی هادی آن 70 درجه ی سانتی گراد می باشد. این کابل دارای نشان استاندارد ISIRI 3569-1   وISIRI 607-6 می باشد. کاربرد این کابل برای استفاده در محل های خشک و مرطوب جهت تغذیه ی تأسیسات الکتریکی است که نیاز به کابلی داشته باشند که دارای انعطاف پذیری باشد.

کابل های کنترل قابل انعطاف همدان

کابل های کنترل قابل انعطاف همدان دارای نام NYSLY-J هستند. هادی این کابل از مس آنیل شده و روکش آن از پی وی سی است. ولتاژ نامی این کابل 500/300 وات بوده و بیشترین دمای کاربردی هادی آن 70 درجه ی سانتی گراد است. این کابل دارای نشان استاندارد ISIRI607-7 بوده و کاربرد آن برای اتصالات دستگاه های متحرک چه در محیط های خشک و چه در محیط های مرطوب است. این کابل را نمی توان در زیر زمین استفاده کرد.

کابل های کنترل قابل انعطاف شیلدار همدان

کابل های کنترل قابل انعطاف شیلدار همدان با نام NYSLCY-J شناخته می شوند. هادی این کابل ها از مس آنیل شده و روکش آن نیز از پی وی سی بوده و دارای ولتاژ نامی 500/300 وات است. بیشترین دمای کاربردی هادی این کابل 70 درجه ی سانتی گراد است. این کابل از یک جزء دیگر نیز که یک حفاظ الکتریکی بافته شده به نام شیلد است، تشکیل شده است. استاندارد این کابل ISIRI 607-7 است و کاربرد آن در مکان هایی است که علاوه بر برق رسانی، نیاز به حفاظت الکتریکی و حفاظت از داده ها و اطلاعات باشد. نام دیگر این کابل، کابل افشان شیلدار می باشد.

کابل های افشان سبک و معمولی همدان

آخرین مورد که قرار است به آن بپردازیم، کابل های افشان سبک و معمولی همدان است. نام تجاری این کابل که با آن مشهور است NYLHY است. هادی این کابل از مس آنیل شده و روکش آن پی وی سی نوع ST5 است. ولتاژ نامی این کابل 300/300 وات و 500/300 وات است. بیشترین دمای کاربردی هادی این کابل 70 درجه ی سانتی گراد است. از دیگر مشخصات این کابل می توان به دارا بودن استاندارد ISIRI607-5 اشاره کرد. راجع به کاربرد این کابل باید گفت که گستردگی زیادی دارد و نیز می توان آن را در محیط های خشک و مرطوب به کار گرفت. در مواردی که نیاز به کابلی انعطاف پذیر باشد و نیز در فواصل کوتاه، استفاده از این کابل گزینه ی خوبی است. رایج ترین نوع استفاده از این کابل، جهت برق رسانی وسایل الکتریکی است.

کابل افشان همدان 3

لیست قیمت روز کابل افشان همدان 

برای اطلاع از لیست قیمت روز کابل افشان همدان می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور و یا تماس با تیم ایزی نور از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

نحوه انتخاب

بیشترین عواملی که در خرید کابل مورد نظرمان همواره تعیین کننده هستند، یکی عامل اقتصادی است و دیگری عامل مسائل فنی کابل. راجع به عامل اقتصادی باید بگوییم در انتخاب کابل افشان بسته به مقدار کابل خریداری شده، نوع کابل و نیز نحوه خرید (آنلاین، حضوری، خرید مستقیم از کارخانه و ...) قیمت ها تفاوت پیدا می کند و در انتخاب ما تأثیر می گذارد. ولی در عامل مسائل فنی کابل، به طور حتم تمام کابل ها برای تمامی مصارف کارایی یکسانی ندارند. با توجه به گستردگی بازار سیم و کابل و تنوع حاکم بر آن، می بایست با در نظر گرفتن نوع مصرف خود و نیز مشورت با افراد کارشناس در این حوزه، به یک شناخت کافی از انواع کابل افشان برسید و اینگونه دست به انتخاب کابل مورد نظر خود بزنید.

شما می توانید برای خرید کابل افشان همدان به همراه تضمین اصالت کالا به سایت ایزی نور مراجعه کنید و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

کلمات کلیدی کابل افشان همدان

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات