سیم و کابل

کابل شبکه sftp چیست؟

کابل شبکه SFTP یکی از انواع گسترده ی سیم و کابل است که در زیرگروه کابل های شبکه ای جای می گیرد. اگر در محل کارتان چندین کامپیوتر وجود داشته باشد و همگی تحت یک شبکه ی واحد باشند، پس شما نیز با این کابل سروکار دارید، یا اینکه ممکن است است به تناسب نوع شغل خود با دوربین مداربسته در ارتباط بوده باشید، که در این صورت نیز با چنین کابلی برخورد داشته اید. مثال هایی از این دست زیاد هستند، هدف از آوردن آن ها این بود که اشاره ای به جایگاه کابل شبکه داشته باشیم. کابل شبکه به کابلی گفته می شود که کار انتقال داده ها و اطلاعات را میان دستگاه ها و تجهیزات یک شبکه انجام می دهد، از جمله کامپیوتر، تلفن، دوربین مداربسته و ... . یکی از همین کابل ها که در این پست از مجله ی ایزی نور قرار است به شرح و بررسی آن بپردازیم، کابل شبکه SFTP است. پس اگر شما هم مشتاق هستید که از این کابل بیشتر بدانید، تا پایان ما را همراهی کنید.

کابل شبکه sftp چیست؟

کابل شبکه SFTP چیست؟

کابل شبکه SFTP یکی از زیردسته های کابل های شبکه ای می باشد که مشابه سایر کابل های شبکه ای در جابجایی دیتا (Data) و اطلاعات، کاربرد دارد. SFTP خلاصه و مخفف عبارت Screened Fully Shielded Twisted Pair است، این کابل تقریباً مستحکم ترین نوع کابل های شبکه ای محسوب می شود که در ادامه قرار است بیشتر با آن آشنا شوید.

کابل شبکه 1

ساختار کابل شبکه SFTP چگونه است؟

ساختار کابل شبکه SFTP متشکل از هشت سیم است که این سیم ها به صورت دو به دو به هم پیچیده شده اند، و چهار جفت را تشکیل داده اند. سپس به دور هر جفت یک شیلد (Shield) فویل شکل پیچیده شده است، و بعد دور تمام آن ها را یک شیلد دیگر که به صورت بافته شده (توری شکل) است، پوشانیده است. در نهایت نیز همگی درون یک عایق یا روکش قرار گرفته اند و یک کابل ایجاد شده است. از دیگر ویژگی های ساختاری این کابل این است که در دو طرف این کابل سوکت هایی نیز تعبیه شده است، و نیز هادی سیم های تشکیل دهنده ی این کابل همگی مفتولی هستند.

کاربرد کابل شبکه SFTP چیست؟

برای دانستن کاربرد کابل شبکه SFTP باید بدانیم همواره مکان هایی هستند که در آن همواره امکان تداخل اختلالات الکترومغناطیسی، پارازیت ها، نویز و ... وجود دارد. قطعاً وجود چنین عواملی بر کیفیت انتقال داده ها و اطلاعات اعم از صوتی، تصویری و ... اثر می گذارد، به همین خاطر برای مصارفی که در معرض این عوامل قرار دارند، کابلی طراحی و تولید شده است، که علاوه بر برق رسانی، در مقابل این عوامل نیز مقاومت کند و باعث حفظ و انتقال صحیح و ایمن داده ها شود. با این حساب می توان گفت که این کابل برای مصارفی چون تلفن، اینترنت، شبکه ی دوربین مداربسته، اداره جات و سازمان ها و ... کاربرد دارد.

کابل شبکه ای 2

ویژگی کابل شبکه SFTP چیست؟

ویژگی های کابل شبکه SFTP را می توان به طور خلاصه در موارد زیر برشمرد:

  • مهم ترین ویژگی این کابل همان استفاده از دو لایه شیلد یا همان محافظ است.
  • این کابل دارای استحکام و مقاومت بالاتری به لحاظ فیزیکی هست.
  • به لحاظ پیشگیری از نویز، پارازیت و ...، در مقایسه با دیگر کابل های شبکه ای، تقریباً می توان گفت این کابل بالاترین مقاومت را دارد.
  • وجود دو لایه شیلد در این کابل، کار پیچیدن و خمیدگی این کابل را مقداری با سختی مواجه می سازد، چرا که چنین ساختاری باعث سخت شدن این کابل نیز شده است.
  • وجود شیلد دوم، باعث بیشتر شدن وزن این کابل و در نتیجه سنگینی آن شده است.

آیا کابل شبکه SFTP با کابل شبکه STP مشابهت دارند؟

راجع به شباهت کابل شبکه SFTP با کابل شبکه STP آنچه مسلم است این است که هر دو از کابل های شبکه ای هستند، ولی به لحاظ عملکردی مسلماً کابل شبکه SFTP به دلیل وجود شیلد دوم که یک محافظ اضافه ی دیگر است، در برابر پارازیت، سیگنال های اضافی و ... بهتر عمل می کند، و نیز همانطور که پیشتر اشاره کردیم از استحکام بیشتر نیز برخوردار است.

کابل شبکه ای 3

کدام کابل را ترجیح دهیم؟

این سؤال که برای استفاده بهتر است کدام کابل خریداری شود، کاملاً به نوع استفاده ی شما برمی گردد. اگر که در مصرف خود کیفیت انتقال اطلاعات (علی الخصوص داده های تصویری) اهمیت چندان زیادی ندارد، می توانید از کابل های شبکه ای بدون شیلد همچون UTP استفاده کنید. در درجه های بعدی نیز کابل های STP پیشنهاد می شود که دارای شیلد هستند و عملکرد خوبی برای انتقال اطلاعات دارند. اگر که به کابلی با بالاترین حد کیفیت برای انتقال داده و اطلاعات نیاز دارید، با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد، بهترین انتخاب کابل SFTP می باشد. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که کابل SFTP نسبت به دیگر کابل های شبکه ای کابلی گران قیمت تر است، که به تبع آن، کیفیت بالاتری نیز دارد.

شما می توانید برای خرید انواع سیم و کابل و کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید.

کلمات کلیدی کابل شبکه sftp

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات