سیم و کابل

کابل افشان افشار نژاد خراسان و ویژگی های آن

کابل افشان افشارنژاد خراسان یکی از تولیدات برند شرکت صنعتی الکتریکی خراسان (افشارنژاد) می باشد. این شرکت در واقع از بنیان گذاران صنعت سیم و کابل محسوب می شود و در بازار برندی شناخته شده است. تولیدات این برند همواره پرمتقاضی بوده و این امر مرهون کیفیت بالای ساخت، رعایت استانداردها و کسب رضایت مشتریان در طی سال های متوالی است. مجله ی ایزی نور قصد دارد در این مطلب به یکی از محصولات این برند یعنی کابل افشان آن بپردازد. کابل افشان به کابلی گفته می شود که رشته سیم های درون آن همگی از نوع افشان هستند، این کابل که انعطاف پذیری مشخصه ی بارز آن است، کاربرد بسیار گسترده ای دارد و خصوصاً مناسب برای استفاده در فواصل کوتاه و نیز مصارفی است که وارد کردن پیچش و خمیدگی جزء جدایی ناپذیر آن است. برند افشارنژاد این کابل را در گونه های متنوع تولید کرده است. اگر شما نیز قصد اطلاع و آشنایی با این محصول را دارید تا پایان این مطلب همراه شوید.

کابل افشان افشار نژاد خراسان و ویژگی های آن

تاریخچه ای از کابل افشان افشارنژاد خراسان

بناگذاری شرکت تولیدکننده ی کابل افشان افشارنژاد خراسان به سال 1345 برمی گردد، ولی در نهایت در سال 1346 با نام شرکت صنعتی الکتریکی خراسان (افشارنژاد) به طور رسمی به بهره برداری رسید. اوایل تولید این شرکت به این شکل بود که سیم های تابیده ی مسی را با گرانول پی وی سی وارداتی از کشور ژاپن، روکش می کرد، این کار با استفاده از یک خط تولید ایتالیایی انجام می شد. به مرور زمان و با گسترش دادن این عمل و نیز با همکاری و نظارت ژاپن، این شرکت توانست به تکنولوژی کابل دست پیدا کند.

محصولات این شرکت همگی دارای نشان ISIRI یا همان نشان استاندارد ایران هستند. از دیگر استانداردهایی که محصولات این شرکت موفق به دریافت آن گردیده اند می توان به IEC (استاندارد بین المللی)، BS (استاندارد انگلستان) و VDE (استاندارد آلمان) اشاره کرد.

کابل افشار نژاد خراسان

انواع کابل افشان افشارنژاد خراسان

کابل افشان افشارنژاد خراسان در سه دسته تولید می شود:

  • کابل های افشان سبک
  • کابل های کنترل افشان
  • سیم تخت بدون روکش

در ادامه قصد داریم به شرح کابل های ذکر شده بپردازیم و با آن ها آشنا شویم.

کابل های افشان سبک افشارنژاد خراسان

کابل افشان سبک افشارنژاد خراسان در دو نوع تولید می شود:

کابل سبک افشان NYMHY V  500/300: کاربرد این کابل در مواردی همچون کنترل و اتصال در ماشین آلات، تسمه نقاله ها، خطوط تولید، خطوط مونتاژ پیشرفته و تجهیزات اتوماتیک برای تنش های مکانیکی متوسط است. عایق این کابل از نوع PVC/D می باشد و ولتاژ نامی آن V500/300 است. این کابل در پنج سطح مقطع چهار، شش، ده، شانزده و بیست و پنج تولید می شود.

کابل سبک افشان NYMHY F VV 05VH 500/300: کاربرد این کابل نیز در مصارفی از جمله کنترل و اتصال در ماشین آلات، تسمه نقاله ها، خطوط تولید، خطوط مونتاژ پیشرفته و تجهیزات اتوماتیک برای تنش های مکانیکی متوسط است. عایق این کابل از نوع PVC/D بوده و ولتاژ نامی آن V500/300 است. این کابل در چهار نوع دو رشته ای، سه رشته ای، چهار رشته ی و پنج رشته ای تولید می شود.

کابل افشار نژاد خراسان 2

کابل های کنترل افشان افشارنژاد خراسان

کابل های کنترل افشان افشارنژاد شامل دو نوع است:

کابل های کنترل افشان با هادی هم محور (شیلد) NYSLYCY V  500/300: از این کابل برای مواردی از جمله کنترل و اتصال در ماشین ها، تسمه نقاله ها، خطوط تولید، خطوط مونتاژ پیشرفته،تجهیزات اتوماتیک برای تنش های مکانیکی متوسط و نیز برای نصب ثابت و انعطاف پذیر، استفاده می شود. استفاده از این کابل برای نصب در هوای باز مناسب نمی باشد. درون این کابل یک اسکرین مسی تعبیه شده است که کار انتقال دیتا و اطلاعات را برای سیستم های اندازه گیری و کنترل، به صورت صحیح و غیر مغشوش، انجام می دهد. ولتاژ نامی این کابل V500/300 است و عایق آن نیز از نوع PVC/D است. این کابل در چهار نوع سطح مقطع تولید می شود که عبارتند از: 0.5 ، 0.75 ، 1 و 1.5.

کابل کنترل افشان NYSLY V  500/300: این کابل برای مصارفی از جمله کنترل و اتصالات در ماشین ها، تسمه نقاله ها، خطوط تولید، خطوط مونتاژ پیشرفته و نیز تجهیزات اتوماتیک برای تنش های مکانیکی متوسط مناسب است. این کابل دارای ولتاژ نامی V500/300 است و عایق آن از نوع PVC/D می باشد. همچنین این کابل در چهار سطح مقطع 0.5 ، 0.75 ، 1 و 1.5 تولید می شود.

سیم تخت بدون روکش افشارنژاد خراسان

آخرین مورد از کابل های افشان افشارنژاد که می خواهیم به آن بپردازیم، سیم تخت بدون روکش است، که به آن سیم بند تخت قابل انعطاف گفته می شود. کاربرد چنین کابلی برای تغذیه ی وسایل الکتریکی قابل حمل در مکان هایی است که فشار مکانیکی کمی وجود دارد. استفاده از این کابل در محیط های که داغ می باشند مجاز نیست. ولتاژ نامی این کابل K300/300 است و عایق آن از PVC/D است. ساختمان درونی این کابل به این شکل است که دو هادی موجود در آن به صورت موازی کنار هم قرار گرفته اند و از یکدیگر عایق شده اند.

کابل افشار نژاد خراسان 3

انتخاب و خرید

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد کابل افشان های  تولیدی این برند برای طیف گوناگونی کاربرد دارند، و در برخی موارد استفاده از آن ها مجاز و در برخی موارد غیر مجاز می باشد. پیشنهاد اول ما مشورت و راهنمایی گرفتن از یک متخصص در این حوزه است تا شما را برای انتخاب کابل متناسب با مصرفتان یاری کند.

باز همانطور که اشاره شده، کابل افشان افشارنژاد در زمره ی بهترین کابل های موجود در بازار سیم و کابل است، و مهم است که چنین کابلی را از قروشندگان معتبر خریداری نماییم. پس پیشنهاد دوم ما خرید این کابل از جاهای معتبر است که به نوعی خرید شما تضمین شده باشد.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات برقی ایزی نور تأمین کننده ی انواع کابل افشان افشارنژاد خراسان و نیز دیگر محصولات این برند می باشد. شما می توانید با اطمینان از اصالت و ضمانت کالا، خرید خود را از ایزی نور انجام دهید.

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات