سیم و کابل

کابل دوربین مدار بسته و انواع مختلف آن

کابل دوربین مداربسته یکی از انواع مختلف سیم و کابل است. این کابل یک بخش مهم در راه اندازی سیستم نظارتی و امنیتی دوربین مدار بسته هاست، سیستم های نظارتی و امنیتی انواع زیادی دارند. یک نمونه ی بسیار رایج و پرتقاضا از مجموعه ی این سیستم ها، سیستم دوربین مداربسته است. این دوربین ها برای اهداف بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، امروزه کمتر مکانی را سراغ دارید که از مزایای این سیستم نظارتی آگاه باشد و از آن استفاده نکند. مکان هایی مثل: پاساژها، طلافروشی ها، مکان های عمومی، اداره جات، مکان های امنیتی و ... از رایج ترین جاهایی هستند که این دوربین ها را به کار می برند. یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته، متشکل از دوربین، ضبط کننده و صفحه ی نمایشگر است، ولی برای راه اندازی این سیستم حفاظتی و امنیتی، نیاز به یک واسطه احساس می شود، تا اجزای این سیستم با اتصال به یکدیگر، راه اندازی شوند. بهترین کار این است که با به بکارگیری یک کابل مناسب این سیستم را به بهترین وجه ممکن تکمیل کنیم. استفاده از کابل مناسب در دوربین های مداربسته اهمیت زیادی دارد، چرا که ضبط و داشتن تصاویر و فیلم های باکیفیت اهمیت زیادی دارد. ما در این مطلب سعی کرده ایم شما را با کابلی به نام کابل دوربین، آشنا ساخته و از ویژگی ها و انواع آن با شما سخن بگوییم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

کابل دوربین مدار بسته و انواع مختلف آن

ساختمان کابل دوربین مداربسته

ساختمان کابل دوربین مداربسته، بستگی به نوع کابل انتخابی دارد. هر کابلی ساختمان مخصوص به خودش را دارد. به عنوان مثال اگر کابل مورد استفاده کابل فیبر نوری باشد، ساختار آن با دیگر کابل های از این دست تفاوت دارد. ولی به طور کلی باید گفت که در واقع این کابل یکی از زیر مجموعه ها و از انواع کابل های کواکسیال محسوب می شوند. نوع این کابل RG59 و RG6 است.

انواع کابل دوربین مدار بسته

در یک تقسیم بندی کلی، دو نوع کابل دوربین مداربسته داریم:

  • کابل دوربین مداربسته آنالوگ
  • کابل دوربین مداربسته دیجیتال

بسته به نوع سیستم دوربین که می تواند آنالوگ یا دیجیتالی باشد، نوع کابل مورد استفاده نیز یکی از این دو کابل می باشد.

کابل دوربین 1

در تقسیم بندی های دیگر می توان این نوع کابل را به چند نوع مختلف دسته بندی کرد، که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که ما به معرفی چند نوع رایج و مشهور آن بسنده کرده ایم، در صورتی که از این نوع کابل، انواع زیادی طراحی و تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل کواکسیال (COAXIAL)

این نوع کابل دوربین، برای دوربین های مداربسته آنالوگ و HD به کار گرفته می شود. رایج ترین نوع کابل برای استفاده ی دوربین های مداربسته، کابل کواکسیال است. مهم ترین ویژگی این کابل، جلوگیری از تداخل سیگنال و امواج است. کابل کواکسیال برای موارد مختلفی استفاده می شود، که استفاده در دوربین های مداربسته یکی از کاربرد آن هاست. از جمله کاربردهای دیگر این کابل میتوان به استفاده برای آنتن تلویزیون، آنتن های ماهواره ای، ایستگاه های رادیویی و نیز اینترنت اشاره کرد.

کابل کواکسیال از یک ساختمان چهار لایه تشکیل شده است، که شامل یک هادی رسانا مسی است که عایقی پلاستیکی آن را دربرگرفته است، روی این عایق یک لایه (شیلد) از جنس مس یا فلز به صورت بافته شده قرار گرفته و سپس تمام این بخش ها را یک عایق بیرونی دربرگرفته است. لایه ی فلزی (شیلد) موجود در این کابل، نویزها و مشکلات تداخل سیگنالی را از بین می برد، و به این ترتیب انتقال تصاویر ضبط شده با کیفیت بیشتری انجام می شود. این کابل به دلیل استحکام بالایی که دارد، برای مسافت های طولانی مناسب است.

کابل دوربین 2

کابل دوربین مداربسته سیامی

این نوع کابل دوربین مداربسته، به اسم کابل کواکسیال برق دار نیز شناخته می شوند. ساختمان این کابل در واقع همان ساختمان کابل کواکسیال است، با این تفاوت که یک جفت سیم برق به هم پیچ خورده نیز در کنار آن قرار گرفته است. در واقع این کابل، یک کابل ترکیبی است. برتری این نوع کابل نسبت به دیگر کابل ها در این است که از آن می توان همزمان برای انتقال داده ها و تصاویر، و نیز انتقال برق برای تغذیه ی دوربین استفاده کرد.

کابل فیبر نوری

یک نوع دیگر کابل دوربین های مداربسته، کابل فیبر نوری است. تفاوت مهمی که این کابل با بقیه ی کابل ها دارد در این است که جنس هادی این کابل از شیشه است. همین عامل باعث می شود این یک کابل ظریف بوده و برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل بسیار گرانقیمت است، و به دلیل جنس هادی آن و ظرافتی که دارد مراقبت از آن شرایط ویژه ای را طلب می کند. این کابل داده های تصویری را با کیفیت، و نیز با سرعت بالا و در فاصله های مکانی زیاد، منتقل می کند.

کابل دوربین 3

جمع بندی

در خرید این نوع کابل باید دقت زیادی به خرج دهیم، چرا که همانگونه که در این مقاله گفته شد، این کابل وظیفه ی مهمی را در یک سیستم دوربین مداربسته، انجام می دهد. خرید یک کابل بی کیفیت می تواند دریافت و ارسال داده ها در این سیستم را با مشکل مواجه سازد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با این کابل مخصوص و کاربرد آن آشنا سازیم.

سایت فروشگاه اینترنتی ایزی نور ، فروشنده و عرضه کننده ی انواع سیم و کابل برق ، انواع کابل دوربین را با تضمین کیفیت، همراه با ضمانت، آماده ی فروش و عرضه به شما عزیزان کرده است.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات