سیم و کابل

انواع مختلف سیم و کابل همدان به همراه قیمت

شرکت صنایع سیم و کابل همدان با تاسیس کارخانه ای به همین نام در شهر همدان آغاز به تولید انواع مختلف سیم و کابل برق نمود. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی انواع مختلف محصولات این کارخانه به بررسی ویژگی های مختلف و منحصر به فرد سیم و کابل های همدان بپردازیم با همراه باشید.

انواع مختلف سیم و کابل همدان به همراه قیمت

ویژگی های منحصر به فرد سیم و کابل همدان

سیم و کابل همدان یکی از برندهای معروف حوزه برق است که در سال 1361 به قصد رفع نیاز و خدمت به مردم تاسیس شد و کار خود را از کابل های ضعیف و کمتر از 1 کیلو وات شروع کرد. اکنون با گذشت حدود 40 سال از تاسیس این کارخانه انواع سیم و کابل ضعیف، فشار قوی، افشان، نیمه افشان و... را تولید می کند. کیفیت محصولات از زمانی ارتقا پیدا کرد که وارد سطح بین المللی شد و استانداردهای داخلی و بین المللی رعایت کرد. برای تولید در این کارخانه برای طراحی و ساخت سیم و کابل از دستگاه هایی نظیر دستگاه پانچ، دستگاه تاب، دستگاه اکسترودر، دستگاه کشش و... استفاده می شود. این دستگاه ها از کشورهای مختلف نظیر آلمان، اتریش، انگلیس، ایتالیا،آمریکا، چین و کانادا وارد شده اند، شرکت سیم و کابل همدان  با استفاده از این دستگاه های وارداتی همه استانداردهای جهانی و بین المللی نظیر VDA، IEC، ISO 9001 ,ISO 1400 را رعایت می کند به همین علت است که محصولات خوب و با کیفیتی تولید می کند و به بازارهای مختلف عرضه می کند.

سیم و کابل همدان 2

انواع مختلف سیم و کابل همدان

کارخانه سیم و کابل همدان انواع مختلف سیم و کابل را تولید و عرضه می کند که در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم.

سیم های افشان 

یکی از انواع مختلف سیم هایی که توسط کارخانه سیم و کابل همدان تولید می شود، سیم های افشان می باشد که این دسته از سیم ها برای مصارف عمومی استفاده می گردد و با نام اختصاری (NYAF) شناخته می شود. هادی این نوع سیم مس آنیل شده است و عایق آن از نوع پی وی سی نوع C می باشد. کاربرد این نوع سیم در سیم کشی های ساختمان زمانی است که نیازمند انعطاف پذیری بیشتری باشیم و شرکت سیم و کابل همدان به ما توصیه می کند که از استفاده مستقیم در زیر گچ خودداری کنیم.

کابل های افشان

یکی از انواع مختلف سیم و کابل های همدان، کابل افشان است که با نام اختصاری (NYLHY) شناخته می شود. هادی این نوع سیم از مس آنیل شده است که عایقی از جنس پی وی سی و از نوع D دارد، هنگام استفاده از این محصول توصیه می شود که در مکان هایی که انعطاف پذیری بیشتری نیاز داریم و در مکان های خشک و نمناک استفاده کنیم.

لیست مشخصات سیم و کابل همدان
نوع سیم  نام اختصاری جنس هادی جنس عایق  نوع روکش توصیه ها
سیم افشان همدان NYAF مس آنیل شده پی وی سی نوع C ندارد در محل های خشک و مکان هایی که نیازمند به انعطاف پذیری بیشتری هستید استفاده کنید. استفاده مستقیم در زیر گچ مجاز نیست
سیم تلفن همدان Y,YV مس آنیل شده پی وی سی ندارد برای سیم کشی تاسیسات تلفنی در داخل ساختمان ها به طور آزاد و یا داخل لوله لستفاده می شود و استانداردهای مخابرات را رعایت می کند.
سیم برای دمای هادی (90c) NYA, NYAF مس آنیل شده پی وی سی نوع E   در مکان هایی که حرارت بالا باشد و در جاهای خشک در سیم کشی ساختمان ها و تابلوهای برق استفاده می شود.
سیم های اتومبیلی AVS مس آنیل شده   پی وی سی با ضخامت کاهش یافته   مناسب برای سیم کشی داخل اتومبیل
سیم های لخت  بدون عایق مس آنیل شده بدون عایق   به عنوان ارت سیستم های الکتریکی|در خطوط توزیع و انتقال برق
هادی های تمام 
آلومینیومی
AAC تمام آلومینیومی تمام آلومینیومی   در خطوط انتقال و توزیع برق
هادی های آلومینیومی با مغزی فولادی ACSR/GA آلومینیومی با مغزی فولادی آلومینیومی با مغزی فولادی   در خطوط انتقال و توزیع برق
کابل های قدرت سبک NYM مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی در صورتی که احتمال ضربه مکانیکی وجود نداشته باشد جهت تغذیه تاسیسات برقی به عنوان کابل کشی زمینی استفاده می شود.
کابل های افشان سنگین NYMHY مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی جهت تغذیه تاسیسات الکتریکی در جاهای خشک و نمناک استفاده می شود.
کابل های تخت کابل های تخت مس آنیل شده پی وی سی نوع D پی وی سی نوع ST5 جهت اتصالات متحرک، بالابرها و آسانسورها استفاده می شود.
کابل های کنترل قابل انعطاف NYSLY-J مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی استفاده در زیر زمین مجاز نیست،  جهت اتصال به دستگاه های متحرک در مکان های خشک و نمناک استفاده می شود.
کابل های کنترل قابل انعطاف شیلدار NYSLCY-J مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی در نقاطی که حفاظت الکتریکی بیشتری مدنظر باشد و احتمال ضربه مکانیکی وجود نداشته باشد کاربرد دارد.
کابل های قدرت NYY-O, NYY-J, NAYY-O, NAYY-J مس آنیل شده یا آلومینیوم پی وی سی نوع A پی وی سی کابل کشی زمینی در داخل و یا خارج از کانال جهت تغذیه تاسیسات برقی استفاده می شود، مشروط بر این که ضربه مکانیکی وجود نداشته باشد.
کابل های افشان NYLHY (H03VV-F , H05VV-F) مس آنیل شده پی وی سی نوع D پی وی سی نوع ST5 در محل های خشک و نمناک استفاده می شود جهت تغذیه تاسیسات الکتریکی زمانی که انعطاف پذیری مدنظر باشد.
کابل های قدرت با عایق XLPE N2XY, N2XH NA2XY, NA2XH مس آنیل شده یا آلومینیوم پلی اتیلن کراسلینک پی وی سی یا هالوژن فری مشروط بر اینکه ضربه مکانیکی وجود نداشته باشد برای تغذیه تاسیسات برقی و سیستم های توزیع استفاده می شود.
کابل های قدرت و کنترل شیلددار NYCY, NYSLCY-J مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی برای سیستم ها و تجهیزاتی استفاده می شود که نیاز به حفاظت الکتریکی دارند.
کابل های قدرت با زره مفتولی NYRY, NAYRY مس آنیل شده یا آلومینیوم پی وی سی پی وی سی کابل کشی در داخل یا خارج کانال جهت تغذیه تاسیسات الکتریکی در مکان هایی که نیاز به حفاظت مکانیکی وجود داشته باشد.
کابل های قدرت با زره نواری NYBY, NAYBY مس آنیل شده یا آلومینیوم پی وی سی پی وی سی کابل کشی در داخل و یا خارج از کانال جهت تغذیه تاسیسات برقی در جاهایی که نیاز به حفاظت مکانیکی وجود داشته باشد.
کابل های قدرت با زره نواری و عایق XLPE N2XYBY, NA2XYBY مس آنیل شده یا آلومینیوم پلی اتیلن کراسلینک پلی اتیلن کراسلینک کابل کشی در داخل یا خارج کانال جهت تغذیه تاسیسات الکتریکی در مکان هایی که نیازمند حفاظت مکانیکی باشد.
کابل های کنترل با زره مفتولی NYSLRY-J مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی داخل کانال در کابل کشی هایی استفاده می شود که احتمال ضربه مکانیکی وجود داشته باشد.
کابل های مقاوم در برابر شعله N2XH مس پیچیده شده با نوار میکا پلی اتیلن کراسلینک هالوژن فری ، کم دود در محل هایی که نیاز به ایمنی بیشتر باشد.
کابل های ابزار دقیق IE-Y (ST) Y- PIMF مس کلاس 1،2،5 پی وی سی پی وی سی جهت ارسال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال در سیستم کنترل و ابزار دقیق
کابل های ابزار دقیق زرهی IE-Y (ST) YRY – PIMF مس کلاس 1،2،5 پی وی سی پی وی سی جهت ارسال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال در سیستم کنترل و ابزار دقیق در مکان هایی که احتمال ضربه مکانیکی وجود داشته باشد
کابل های خود نگه دار(تک فاز و سه فاز) 1 phase, 3 phase (فاز و روشنایی): آلومینیوم فشرده شده | (نول نگهدارنده): آلومینیوم آلیاژی (غیر فشرده) پلی اتیلن کراسلینک   به هنگام توزیع برق و در نواحی شهری استفاده می شود.
کابل های خود نگه دار (6 سیمه) (ABC (6 cores  (فاز ، روشنایی و نول): آلومینیوم فشرده شده پلی اتیلن کراسلینک   به هنگام توزیع برق در نواحی شهری
کابل تلفنی تاسیساتی (بدون حفاظ) J-YY مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی مناسب برای مراکز تلفن و تاسیسات تلفنی داخل ساختمان ها
کابل تلفنی تاسیساتی (حفاظ دار) J-Y(st)Y مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی مناسب برای مراکز تلفن و تاسیسات تلفنی داخل ساختمان ها برای استفاده در زیر زمین مجاز نیست.
کابل تلفنی زمینی (مشترکین) A2-Y (st) 2Y مس آنیل شده پلی اتیلن پلی اتیلن در تاسیسات تلفنی داخل و خارج ساختمان ها
کابل تلفنی هوایی (مهاردار) A-2Y(st)2Y-T مس آنیل شده پلی اتیلن پلی اتیلن مناسب برای شبکه های تلفنی که قابل نصب بر روی پایه ها باشد.
کابل کواکسیال (آنتن)  کابل کواکسیال (آنتن) مس آنیل شده پلی اتیلن پی وی سی در تجهیزات فرستنده و گیرنده استفاده دارد.
سیم های خشک NYA مس آنیل شده پی وی سی پی وی سی نوع C در تاسیسات نصب ثابت، در تابلوهای برق، در ساختمان ها و روشنایی استفاده می شود. استفاده در زیر گچ مجاز نیست.
سیم دوبل هوایی A-2Y T مس آنیل شده پی وی سی مس آنیل شده سیم مهاردار جهت ارتباط در جعبه تقسیم های نصب شده بر روی تیر و دیوار

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی سیم و کابل همدان

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات