سیم و کابل

لیست قیمت خرید سیم و کابل

قیمت خرید سیم و کابل به دلیل استفاده از هادی و یا رساناهای مسی و آلومینیومی دائما در حال تغییر می باشد. البته این همه فاکتورهایی نیست که باعث تفاوت قیمت ها می شود.در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر تفاوت قیمت انواع سیم و کابل را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

لیست قیمت خرید سیم و کابل

لیست قیمت خرید سیم و کابل

انواع سیم و کابل که کارکرد آن ها بسیار متنوع و فراوان است با قیمت و قابلیت مقایسه در فروشگاه اینترنتی سیم و کابل ایزی نور به طور کامل قرار گرفته است و به صورت مرتب به روز رسانی می شود. خریداران می توانند با مراجعه به لینک مذکور خرید خود را با کیفیت و اطمینان انجام دهند. در این مقاله قصد داریم فقط به عوامل موثر بر قیمت خرید سیم و کابل بپردازیم تا شما بتوانید با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید این محصول پر کاربرد نمایید.

لیست قیمت سیم و کابل

تاثیر برند بر قیمت خرید سیم و کابل

برندهای مختلف سیم و کابل نظیر سیم و کابل افشار نژاد خراسان،همدان، سیمیا، البرز الکترونیک نور و ده ها برند دیگر روزانه در حال تولید انواع مختلف سیم کابل های، افشان، مفتولی، نسوز و کابل های افشان و شیلدار هستند انتخاب سیم و کابل موردنظر شما قطعا از میان برندهای مختلف با کیفیت متفاوت قظعا نیازمند بررسی های بیشتر شماست، شما می توانید با استفاده از ویژگی مقایسه محصولات با یکدیگر در فروشگاه اینترنتی ایزی نور به اطلاعات مفید و فوق العاده ای دست پیدا کنید.

جنس هادی و تاثیر آن بر قیمت خرید سیم و کابل

به دلیل تفاوت در هادی موجود در سیم و کابل به طور مشخص قیمت آن نیز تغییر می کند، سیم و کابل ها عموما از مس و یا آلومینیوم و یا آلیاژهای مخصوص آن ساخته می شود. بهترین و با کیفیت ترین نوع سیم، سیم های مسی هستند که با درجه خلوص بالا مورد استفاده قرار می گیرند. سیم های مسی به دلیل این که در مقابل اثرات جوی مقاوم بوده و دارای استحکام مکانیکی مطلوبی هستند  و به راحتی قابلیت فرم دهی دارند دارای مزیت های بیشتری نسبت به سیم های آلومینیومی هستند. این در حالی است که سیم های آلومینیومی نسبت به رطوبت حساس هستند و دچار خوردگی می شوند. البته نا گفته نماند سیم های آلومینیومی سبک هستند و به همین خاطر می توانند کاربردهای مختص به خودشان را داشته باشند. به طور مثال  در خطوط انتقال هوایی به علت سبک بودن جنس آلومینیوم و قیمت کمتر آن، از این نوع سیم استفاده می شود و جهت استحکام مکانیکی که مورد نیاز است، این سیم ها به دور سیم های فولادی پیچیده می شود. همه مسائلی که گفتیم باعث تفاوت در قیمت خرید سیم و کابل می شود و سیم و کابل های مسی گران تر از سیم و کابل های مسی به دست شما می رسد.

حجم مواد استفاده شده و تاثیر آن بر قیمت خرید سیم و کابل

آن دسته از سیم و کابل هایی که نیاز به رسانایی بیشتری نسبت به سایرین دارند طبیعتا نیازمند مس و آلومینیوم بیشتری هستند که بتوانند این رسانایی را افزایش دهند. موضوعی که به طور کاملا مستقیم با قیمت نهایی محصول در ارتباط است، کاملا بدیهی و روشن است که با افزایش قطر و اندازه سیم و کابل ها قیمت آن نیز به طور مشخص بالاتر می رود.

لیست قیمت سیم و کابل 2

هزینه های تولید و کیفیت مواد اولیه 

یکی دیگر از مواردی که مستقیم روی قیمت خرید سیم و کابل تاثیر می گذارد کیفیت مواد اولیه است ، کیفیتی که هم شامل رسانای سیم و کابل می شود و هم شامل عایق آن. عایق هایی که از جنس های مختلفی از جمله PVC یا XLPE به عنوان روکش روی محصولات سیمی و کابلی استفاده می شود که معمولا هزینه عایق‌های XLPE بیشتر است.

ضخامت آبکاری شدن محصول

گاهی اوقات برای عملکرد بهتر و صحیح برخی از انواع سیم و کابل ها نیازمند روکشی از نقره هستند که هزینه کابل را افزایش می دهند البته این دسته از محصولات به صورت سفارشی تولید می شوند که قطعا همین امر است که موجب افزایش قیمت می شود.

هزینه های دور از ذهن

هزینه هایی که در این مقاله ما به آن ها لقب هزینه های دور از ذهن دادیم هزینه هایی هستند که فارغ از جنس و نوع و کیفیت محصول بر روی قیمت خرید سیم و کابل اثر می گذارند، هزینه های تست و آزمایش کابل و دیگری هزینه های سربار که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

هزینه تست و آزمایش کابل برق

زمانی که کابل ها به صورت جهانی و بین المللی تولید می شوند،، هزینه هایی نظیر هزینه آزمایش خود کابل و سایر ملزومات آن نیز در نظر گرفته می‌شود. بدیهی است که کابل‌هایی که پس از تست و آزمایش کارخانه به فروش می‌رسند، کیفیت بالاتر و البته خرابی نسبتا کمتری دارند و مشکلاتی مانند نوسان برق در آنها دیده نمی‌شود.بعد از این که تست و آزمایش ها روی این سیم و کابل ها انجام می شود و محصول با کیفیتی تولید شد، نشان و برچسب های مختلفی در مراحل مختلف تولید برروی آن درج می شود.کنترل هایی که انجام می شود قطعا قیمت خرید سیم و کابل تولید شده را بالاتر می برند.

تفاوت قیمت سیم و کابل

هزینه سربار چیست؟

هزینه سربار هزینه ی دور از دهن دیگری است که تاثیرات جزیی بر روی قیمت خرید سیم و کابل اعمال می کند، هزینه سربار شامل مواردی مانند هزینه دفتر، هزینه‌های فروش و دریافت تاییدیه‌های لازم برای تولید محصول  می‌شود. 

استعلام قیمت خرید

برای استعلام قیمت خرید سیم و کابل و انواع سیم های افشان و ارت افشان و کابل شیلدار به مجموعه بزرگ محصولات سیم و کابل ایزی نور مراجعه فرمایید.

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات