روشنایی

بررسی پنل های ال ای دی سقفی

پنل ال ای دی سقفی و بررسی آن، موضوع مورد بررسی این مطلب از مجله ایزی نور است. امروزه فناوری ال ای دی کاربرد بسیار گسترده ای را پیدا کرده است و در بسیاری از تجهیزات صنعت برق، از آن استفاده می شود تا بازدهی مطلوب تری حاصل شود. با توجه به تأثیر روشنایی بر خلق و خو و تمرکز و همچنین تأثیر مستقیم کیفیت نور بر روی سلامت چشم و افزایش کارایی و بهره وری در محیط کار و مطالعه، بهترین پیشنهاد برای شما پنل های ال ای دی سقفی می باشد، که در زمره مدرن ترین و پرطرفدارترین محصولات تکنولوژی به حساب می روند.

بررسی پنل های ال ای دی سقفی

 پنل ال ای دی سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

 پنل ال ای دی سقفی از محصولات روشنایی مدرن و اقتصادی به شمار می رود که بر روی سقف نصب می شود و با استفاده از تکنولوژی ال ای دی، نور مناسبی را در فضا ایجاد می کند. این پنل ها انواع مختلفی دارند و با توجه به محبوبیت بالا و میزان مصرف انرژي پایین، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بیشتر این پنل ها بعد عمقی کمتری داشته و برای نصب در سقف به فضای کمتری احتیاج دارند. پنل های ال ای دی سقفی معمولا در ساختمان ها، دفاتر، فروشگاه ها و سایر فضا های تجاری و اداری و ... استفاده می شوند. چنانچه قصد خرید پنل های ال ای دی سقفی را دارید، پیشنهاد می شود خواندن ادامه ی این مقاله را از مجله ی ایزی نور از دست ندهید.

 

پنل ال ای دی سقفی روکار

 

ساختار پنل ال ای دی سقفی

تکنولوژی و ساختار پنل ال ای دی و طراحی نوین آن با سایر پنل ها کمی متفاوت است. پنل های ال ای دی همان پنل های معمولی می باشند که در آن، چندین دیود نوری ال ای دی در کنار یکدیگر، با فاصله های مشخص قرار گرفته اند. این نوع پنل از چند بخش

تشکیل می شود، که در ادامه با چند مورد از آن ها آشنا می شوید.

قاب پنل ال ای دی : برای تولید و ساخت قاب و فرم پنل های ال ای دی از آلومینیوم استفاده می شود که باعث جلوگیری از نشت نور و خروج گرما از پنل می شود.

تراشه های ال ای دی : بدون تراشه های ال ای دی، هیچ نوری وجود ندارد و این لایه یکی از مهم ترین لایه های تشکیل دهنده ی پنل های ال ای دی است.

صفحه بازتابنده نور پنل های ال ای دی : یکی دیگر از اجزای پنل های ال ای دی صفحه ی هدایت کننده ی نور یا صفحه ی بازتابنده ی نور می باشد که کیفیت پنل و سرعت نور خروجی، به آن بستگی دارد این لایه از مواد نانو تکنولوژی تشکیل شده است که بازتاب نور را اصلاح می کند.

دیفیوزر پنل های ال ای دی : فناوری ال ای دی مورد استفاده در این پنل ها همان فناوری مورد استفاده در پنل های معمولی می باشد با این تفاوت که در پنل های ال ای دی نور خروجی بالاتر است و وظیفه ی این لایه انتشار و توزیع یکنواخت نور در سطح پنل می باشد.

درایو پنل ال ای دی سقفی : این بخش باعث ایجاد جریان یکنواخت نور در پنل می شود.

 

ویژگی های پنل ال ای دی سقفی

یکی از ویژگی های برجسته ی پنل  ال ای دی سقفی ، نوردهی قوی و یکنواخت آن است. با استفاده از تکنولوژی ال ای دی، نور پنل به صورت یکنواخت در سطح سقف توزیع می شود و نورپردازی نقاط تاریک در فضا را بهبود می بخشد. این پنل ها قابلیت تنظیم شدت نور را دارند، به طوری که می توانید مطابق با نیاز های خود، نور آن را افزایش یا کاهش دهید. این پنل ها یک راه مدرن و کاربردی برای نورپردازی فضاها است. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این پنل ها می توانید فضای مورد نظر خود را با یک نورپردازی زیبا و جذاب تزئین کنید و تجربه بصری بی نظیری را برای خود و دیگران ایجاد کنید. این محصولات به دلیل طراحی زیبا و ظریف خود، به راحتی در هر فضایی قابل نصب است. این پنل ها با نصب آسان و سریع، به راحتی قابل تعویض و تغییر هستند. علاوه بر این، دارای قابلیت هوشمند سازی هستند. با استفاده از سنسور های حرکت و نور، می توانید آن ها را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت خودکار روشن یا خاموش شود. این ویژگی در صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین راحتی کاربران بسیار موثر است.

 

انواع پنل ال ای دی سقفی

در دسته بندی انواع پنل های ال ای دی سقفی، سه مقیاس مهم نحوه نصب، شکل و نور تأثیر دارد. پنل های تقسیم شده بر اساس این دسته بندی ها، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند و برای استفاده در محیط های مختلف استفاده می شوند.

 

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر نحوه نصب

پنل های سقفی ال ای دی از نظر نحوه نصب به دو دسته ی پنل سقفی توکار و پنل سقفی روکار تقسیم بندی می شوند.

 اگر قصد دارید نورپردازی خاص و دلنشینی به اتاق کار یا محیط اطراف خود بدهید می توانید از ایجاد طراحی های متنوع بر روی پنل های سقفی توکار استفاده کنید. این پنل ها ضخامت بسیار کمی دارند و به دلیل آنکه در درون فضای سقف نصب می شوند، به زیباتر کردن سقف منزل هایی که دکوراسیون آن ها با مشخص بودن پنل های ال ای دی بهم می خورد، کمک می کنند.

پنل های سقفی روکار مستقیم بر روی سطح سقف نصب می شوند و قابل مشاهده هستند. طراحی صاف و زیبای این پنل ها باعث می شود که به راحتی در دکوراسیون فضاهای تجاری و اداری جای بگیرند. این نوع پنل ها معمولا در فضاهایی که به نور متوسط نیاز دارند مانند سالن های کنفرانس، رستوران ها و هتل ها و ... استفاده می شوند.

 

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر شکل 

 پنل‌های سقفی ال ای دی از نظر شکل به انواع پنل گرد، پنل مستطیلی و پنل مربعی تقسیم‌ بندی می شوند، که هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارند.

 

پنل ال ای دی سقفی

 

انواع پنل ال ای دی سقفی از نظر نور

پنل های ال ای دی سقفی از نظر نور به دو دسته ی edge light و back light تقسیم می شوند که باعث می شوند در محیط های مختلف پخش نور های متفاوتی ایجاد شود.

 

شاخص تفکیک پنل ال ای دی سقفی با سایر پنل ها 

مصرف انرژی: پنل سقفی ال ای دی به دلیل مصرف کمتر انرژی نسبت به سایر پنل ها، صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد. استفاده از پنل ال ای دی سقفی در فضاهای بزرگ، مانند سالن های همایش و  فضاهای بزرگی از این دست می تواند به صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی منجر شود.

عمر مفید: پنل سقفی ال ای دی دارای عمر طولانی تری نسبت به پنل های فلورسنت و هالوژن می باشد. این ویژگی باعث می شود که پنل ال ای دی سقفی برای مدت طولانی در فضا قابل استفاده باشد و نیاز به تعویض کمتری داشته باشد.

سازش پذیری: پنل سقفی ال ای دی قابلیت تغییر رنگ و شدت نور را دارد. این قابلیت به طراحان فضا این امکان را می دهد تا با تنظیم نور مناسب، فضای مطلوب خود را ایجاد کنند. همچنین این پنل ها قابلیت تغییر شکل و حالت را نیز دارند. که برای طراحان این امکان را فراهم می کند تا با ایجاد الگو های مختلف ، فضا را زیبا تر و جذاب تر کند.در حالی که پنل های فلورسنت و هالوژن این قابلیت را ندارند و تنها به یک رنگ و شدت نور محدود هستند.

طراحی و زیبایی: پنل سقفی ال ای دی به دلیل قابلیت تغییر رنگ و شدت نور، به طراحان این امکان را می دهند تا فضاهای زیبا و جذابی را ایجاد کنند. همچنین این پنل ها به صورت تخت و براق ساخته می شوند که به فضای سقف زیبایی و شکوه خاصی می بخشد.

 

مزیت استفاده از پنل  ال ای دی سقفی 

مزیت و وجه تمایز پنل ال ای دی سقفی نسبت به بقیه چراغ سقفی ها، انعطاف پذیر بودن در طراحی و تنوع نورپردازی و مصرف انرژی پایین این محصول می باشد. در ادامه با ویژگی های دیگر این پنل آشنا می شوید.

  1. افزایش روشنایی
  2. صرفه جویی در انرژی
  3. طراحی زیبا و شگفت انگیز
  4. تنوع در نورپردازی
  5. نصب سریع و آسان
  6. کاهش خستگی چشم
  7. بازده نوری عالی
  8. و ...

پنل ال ای دی مربعی

 

معایب پنل های ال ای دی سقفی 

در کنار محاسنی که پنل های ال ای دی سقفی دارند معایبی هم دیده می شود، که با توجه به مزایا و کاربرد هایی که دارد قابل قبول است، و ممکن است برای بسیاری از فضاها مناسب باشد. این معایب عبارتند از:

  1. نیاز به تجهیزات خاص
  2. حساسیت به دما
  3. نیاز به تعویض ماژول ها
  4. ابعاد نسبتا بزرگ

 

خرید و قیمت پنل  ال ای دی سقفی

در این مقاله به ماهیت و مزیت پنل های ال ای دی سقفی پرداختیم. به طور کلی استفاده از پنل های ال ای دی سقفی می تواند بهبود قابل توجهی در روشنایی و زیبایی فضاهای کاری و تجاری به همراه داشته باشد و تأثیر مثبتی بر روحیه و کارایی افراد داشته باشد. قیمت مناسب ، تخفیف خوب، تحویل به موقع ، داشتن گارانتی محصول  و همچنین فروش محصولی اصل و با کیفیت از جمله خدمات ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی ایزی نور می باشد، که در تلاش است تا با ایجاد لذت یک خرید خوب و مطمئن اینترنتی، رضایت مشتریان را کسب نماید. شما می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور و از بخش محصولات روشنایی فضای داخلی، از پنل های توکار و روکار آن دیدن کرده و با خریداری این نوع محصول مدرن و پرطرفدار، محیط زیبا و ایده آلی را برای خود ایجاد نمایید.

 

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات