روشنایی

چیپ ال ای دی و معرفی آن

امروزه با فراگیری مسئله بهینه ساختن مصرف انرژی، استفاده و بکارگیری منابع روشنایی بخش به صرفه، مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این منابع روشنایی، لامپ ال ای دی می باشد که در بازار محصولات روشنایی، به عنوان یک محصول بسیار محبوب و کارآمد شناخته می شود. عملکرد بسیار خوب لامپ ال ای دی مرهون فناوری آن یعنی چیپ ال ای دی می باشد. در این مطلب از مجله ایزی نور بنا داریم تا یک آشنایی مختصر و مفید با این جزء الکتریکی بسیار کاربردی داشته باشیم. همراه ما شوید.

چیپ ال ای دی و معرفی آن

چیپ ال ای دی چیست؟

چیپ ال ای دی یا تراشه ال ای دی در واقع همان قسمت مهم درون ساختار لامپ ال ای دی است که وظیفه نوردهی این لامپ را بر عهده دارد. LED مخفف عبارت Light Emitting Diode و به معنای دیود نورافشان می باشد. این چیپ یک جزء نیمه رسانا بود که انرژی الکتریکی دریافتی را به نور تبدیل می کند. چیپ های ال ای دی به روی یک هیت سینک (صفحه آلومینیومی) نصب می گردند و نوردهی بالا و مصرف بسیار کم انرژی دو ویژگی مهم این قطعه الکتریکی به حساب می آید.

چیپ ال ای دی

کاربرد چیپ ال ای دی

از چیپ ال ای دی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در بسیاری از اجزا و وسایل برق و روشنایی استفاده کرده و بهره می برند. فراوانی در تولید چیپ ال ای دی بیشتر به فراوانی کاربرد لامپ ال ای دی مربوط می شود. عمده ترین و رایج ترین استفاده ی آن ها در تعمیر لامپ های ال ای دی می باشد، به طور قطع هر چقدر از چیپ ها ال ای دی باکیفیت تری در لامپ ها استفاده شده باشد، کارایی و بهره وری آن لامپ نیز بالاتر خواهد رفت.

 در ادامه به محصولاتی اشاره می کنیم که تکنولوژی مورد استفاده در آن ها، این چیپ می باشد.

  • لامپ ال ای دی
  • لامپ SMD
  • لامپ COB
  • ریسه ال ای دی
  • پروژکتور
  • و ...

انواع چیپ ال ای دی

چیپ ال ای دی در انواع مختلفی و به منظور استفاده در کاربردهای مختلف تولید می شود.  به عنوان مثال اشکال این چیپ ها گوناگون بوده و بسته به اینکه در کدام یک از وسایل روشنایی به کار گرفته می شود، در اشکالی چون براکتی، پنلی، پروژکتوری، بلوکی و ... ساخته می شوند. علاوه بر این، چیپ های ال ای دی در ولتاژهای مختلفی در بازار پیدا می شوند. راجع به ابعاد نیز، این چیپ ها در اندازه های مختلفی تولید گشته و بسته به اندازه ای که دارند، از توان نوردهی مختلفی برخوردارند.

در شکل زیر برخی از این چیپ ها نشان داده شده است. 

ابعاد چیپ ال ای دی

قیمت و خرید

همانطور که اشاره نمودیم، چیپ های ال ای دی در انواع گوناگونی طراحی و تولید شده که بسته به چیپ انتخابی، قیمت آن نیز تعیین می گردد. خرید چیپ ال ای دی به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد. که پیشنهاد ما به شما خرید راحت و آنلاین آن می باشد.

شما می توانید برای خرید انواع تجهیزات برق و روشنایی، سیم و کابل، کلید مینیاتوری و محافظ جان، انواع کلید و پریز و ... به سایت فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نمایید و از مزایای خرید اینترنتی محصولات روشنایی باکیفیت و اصل بهره ببرید.

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات