روشنایی

زیبایی ریسه ها در دکوراسیون های مختلف

ریسه به معنی رشته یا نوار است و در بین محصولات صنعت روشنایی نوعی لامپ تزئینی وجود دارد که شکلی ریسه یا نوار مانند دارد و یک عنصر ایده آل برای داشتن یک نورپردازی جذاب و چشم نواز به شمار می آید. اگر قصد آشنایی با این محصول را دارید، این مطلب از مجله ی ایزی نور را از دست ندهید.

زیبایی ریسه ها در دکوراسیون های مختلف

ریسه چیست و چه کارایی دارد؟

ریسه ها یکی از انواع محصولات روشنایی هستند که متشکل از چندین لامپ بسیار کوچک بر روی یک مدار الکتریکی نصب شده اند، این لامپ ها به صورت همزمان روشن می شوند و کابردی تزئیناتی دارد که به وسیله ی آن می توان نورپردازی های شکیلی را برای مراسم ها، جشن ها، فروشگاه ها، فضاهای مختلف خانه، تالارهای پذیرایی و ... ایجاد کرد.

انواع ریسه

ریسه ها را می توان بر اساس ظاهر فیزیکی و شکلی که دارند به پنج مدل تقسیم بندی نمود:

  1. ریسه ی شلنگی
  2. نواری
  3. نئون فلکسی
  4. سوزنی
  5. شکل دار

انواع ریسه

ریسه شلنگی: ریسه شلنگی به صورت گرد و لوله ای بوده و از جنس پلاستیک شفاف است که باعث می شود لامپ های ریز درون آن دیده شوند.

نواری: شکل ریسه نواری به صورت روبان بوده و کم عرض می باشد، و لامپ مورد استفاده در آن از نوع SMD می باشد.

نئون فلکسی: مشخصه ی خاص ریسه نئون فلکسی تابش نور یکدست و منظم و غیر نقطه ای است که سرتاسر ریسه را در بر گرفته است. این ریسه عمر بالایی داشته و به خاطر مستحکم بودن آن در فضای آزاد و بیرونی از آن استفاده می گردد.

سوزنی: در این نوع از ریسه، تعدادی بسیار زیادی از لامپ های ریز هالوژنی یا ال ای دی بر روی یک نوار مفتولی باریک قرار گرفته اند.

شکل دار: تنوع شکل و مدل در ریسه شکل دار بسیار زیاد است و تقریباً هر نوع شکل دلخواه آن را می توان در بازار یافت کرد. از جمله ستاره، قلب، گوی، برگ و ... .

مزیت ریسه ها

ریسه مزیت های بیشماری دارند که در اینجا به چند مورد مهم ان اشاره می کنیم.

  • داشتن تنوع رنگی
  • انعطاف پذیری و در نتیجه درآمدن به شکل دلخواه
  • پخش نور یکدست و چشم نواز و غیر آسیب رسان
  • عدم تولید گرمای زیاد
  • کم مصرف بودن
  • نصب بسیار آسان

ریسه ها

معایب ریسه ها

ریسه ها علاوه بر محاسن و مزیت هایی که دارند، از معایبی نیز برخوردارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، ولی باید دانست مزایای این محصول نسبت به معایب آن فراوان تر بوده و ارجحیت دارد.

  • در اکثر آن ها در صورت خراب شدن یکی از لامپ ها امکان تعویض و یا تعمیر آن وجود ندارد.
  • اگر یکی یا چند تا از لامپ های آن خراب شود، از نظر بصری، بر روی زیبایی ظاهری آن تأثیر می گذارد.
  • در برخی از آن عمر ریسه پایین بوده و به سرعت معیوب می گردند.
  • به استثنای نوع نئون فلکسی آن، این ریسه ها آسیب پذیر بوده و نباید در معرض ضربات مکانیکی زیاد قرار بگیرند.

نحوه کار با ریسه

نحوه کار با ریسه بسیار آسان بود و بسته به نوع ریسه به دو شکل می توان با آن ها کار کرد. یکی به صورت دستی و با استفاده از کلید تعبیه شده به روی آن، و دیگری با استفاده از ریموت یا همان کنترل. همچنین به دلیل انعطاف آن می توان آن را به مدل های مختلف درآورده و نورپردازی های جذابی به وجود آورد.

قیمت و خرید

شما برای اطلاع از قیمت و یا خرید انواع ریسه و سایر محصولات روشنایی نظیر چراغ های ضد نم و غبار و چراغ های ریلی و دفنی و دکوراتیو می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید و نیز با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و سؤالات خود را در این باره بپرسید.

کلمات کلیدی ریسه

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات