روشنایی

چراغ ضد نم و غبار و علت استفاده از آن

چراغ ضد نم و غبار محصولی عرضه شده از گروه ایزی نور می باشد که قصد داریم در این مقاله از مجله ی خبری ایزی نور، به معرفی آن بپردازیم. در نگاه اول شاید از اسم این چراغ به هویت آن پی ببرید، ولی ما در ادامه قصد داریم به طور اختصاصی و ویژه این محصول را بررسی کنیم، پس ما را همراهی نمایید.

چراغ ضد نم و غبار و علت استفاده از آن

معرفی چراغ ضد نم و غبار

چراغ ضد نم و غبار یا چراغ ضد گرد و غبار یک چراغ اختصاصی در گروه محصولات روشنایی است، که لامپ آن درون محفظه و قابی مقاوم و مخصوص قرار گرفته و به نوعی از عوامل بیرونی مثل آلودگی ها و رطوبت، مجزا و ایزوله شده است. این چراغ در برابر دو عامل رطوبت و گرد و غبار بسیار مقاوم بوده و قادر به حفظ کارایی خود است.

نکته: چراغ های صنعتی و کارگاهی نیز در دسته بندی این چراغ قرار می گیرد.

چراغ ضد نم و غبار 3

ساختار چراغ ضد نم و غبار

ساختار چراغ ضد نم و غبار به این صورت است که از یک لامپ معمولاً LED و یا فلورسنت تشکیل شده است، که درون یک قاب قرار گرفته، که جنس آن از آلومینیوم دایکستی، استیل ضد زنگ و یا پلی استر بوده که باعث محافظت این چراغ در مقابل نم و غبار و زنگ زدگی می شود. همچنین حباب این چراغ از جنس شیشه سکوریت، پرزماتیک و یا پلی کربنات مقاوم در برابر ضربه می باشد. از دیگر اجزای به کار رفته در این چراغ نوار آب بندی مقاوم در برابر فشار، فوم پلی اورتان برای تأمین درجه ی حفاظت IP65 و نیز کناره ی استیل می باشد. لازم به ذکر است این چراغ با ویژگی های ذکر شده در فروشگاه اینترنتی ایزی نور موجود می باشد.

انواع چراغ ضد نم و غبار

چراغ ضد نم و غبار در انواع مختلفی ساخته می شود، که از نظر نحوه ی نصب دارای تفاوت می باشند. این چراغ ها شامل نوع سقفی، آویزی، دیواری و ایستاده می باشد. نوع سقفی این چراغ خود به دو گونه ی روکار و توکار تقسیم می شود.

چراغ ضد نم و غبار 2

چراغ ضد نم و غبار برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

چراغ ضد نم و غبار طوری طراحی شده است که برای مکان هایی که به دلیل ماهیت‌شان واجد ایجاد رطوبت و نم، آلودگی، غبار و گرد و خاک در فضا می باشند، ساخته شده است. از جمله انبارها، سردخانه های مواد غذایی، ورزشگاه ها، استخرهای سرپوشیده، تونل ها، معادن، کارگاه ها، پارکینگ ها، پالایشگاه ها، کارخانجات صنعتی، دستشویی و حمام، زیرگذرها و ... . در این محیط ها به دلایلی که ذکر شد نمی شود از چراغ های معمولی که دارای بدنه و خصوصاً حباب از جنسی معمولی هستند، استفاده نمود، به همین دلیل استفاده از این چراغ بهترین گزینه ی موجود می باشد..

مزیت های استفاده از چراغ نم و غبار

چراغ ضد نم و غبار به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، دارای یک سری از مزیت ها نسبت به دیگر چراغ ها بوده که باعث شده در مکان های واجد شرایط به عنوان مناسب ترین نوع چراغ انتخاب شود. از جمله:

·        در محیط های با شرایط رطوبت زایی و غبارآلودی بسیار، قادر به حفظ کارکرد خود است.

·        این چراغ به دلیل آنکه لامپ آن درون محفظه یا قاب قرار دارد دارای طول عمر بالایی است.

·        به دلیل به کارگیری حباب مخصوص در ساختار این چراغ، پخش نور آن به صورت یکنواخت و غیر آزاردهنده می باشد.

·        در نوع سقفی این چراغ، به دلیل آویز شدن رفلکتور از بدنه، نصب، سرویس و تعمیر آن آسان می باشد.

چراغ ضد نم و غبار 3

خرید و قیمت چراغ ضد نم و غبار

قیمت چراغ ضد نم و غبار بیشتر از هر چیز متأثر از ویژگی های فنی آن از جمله نوع لامپ، جنس بدنه، جنس حباب محافظ، امکانات فنی، برند تولید کننده و ... است. تمامی این عوامل بر قیمت این چراغ اثرگذار می باشند. برای خرید این چراغ و اطلاع از قیمت های آن می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید. همچنین برای راهنمایی ها و اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت خرید عمده و خرده می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

در این مقاله به ماهیت و ویژگی های چراغ ضد نم و غبار پرداختیم و در نتیجه به مزیت های آن پی بردیم. امید واریم که مطلب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد، در پایان از شما می خواهیم که ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند نمایید.

همچنین اگر به دنبال خرید چراغ های ضد نم و غبار می باشید، این چراغ ها در فروشگاه اینترنتی ایزی نور به فروش می رسد. این محصول از ایزی نور دارای شیشه ی سکوریت بوده و فاقد امواج UV  و IR می باشند و از برندهای معتبر صنعت روشنایی از جمله برند معروف و معتبر مازی نور تأمین می گردند. برای خرید و بهره مندی از این چراغ و چراغ هایی نظیر چراغ های اضطراری ، ریلی، صنعتی و کارگاهی به وبسایت ایزی نور مراجعه کنید.

کلمات کلیدی چراغ ضد نم و غبار

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات