روشنایی

چراغ اضطراری و مزیت های استفاده از آن

چراغ اضطراری یکی از محصولات بسیار کاربردی در صنعت برق و روشنایی است که قصد داریم این مقاله از مجله ی ایزی نور را به آن اختصاص دهیم. می دانیم که برخورداری ما از جریان برق به صورت مداوم و بی وقفه نمی باشد، مواقعی بوده که به دلایلی از جمله قطعی برق، اختلالات برقی، حوادث، دور بودن مکانی از منبع تغذیه برق، سوانح طبیعی، بارندگی و ... فاقد جریان برق بوده ایم و در نتیجه تاریکی را تجربه کرده ایم. مسلماً به هنگام رخ دادن این مشکلات به سراغ منبع روشنایی جایگزین رفته، و این جا است که اهمیت چراغ های اضطراری نمایان می شود. اگر شما هم قصد دارید که با این چراغ و ضرورت آن آشنا شوید تا پایان ما را همراهی کنید.

چراغ اضطراری و مزیت های استفاده از آن

چراغ اضطراری چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ اضطراری یکی از محصولات صنعت روشنایی می باشد که به منظور تأمین روشنایی اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین کاربرد این چراغ آن فراهم نمودن ایمنی در مواقع قطعی برق، بوسیله ی تأمین روشنایی می باشد، در درجات بعدی نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

  • به هنگام مسافرت، برخی افراد ترجیح می دهند که شب را در چادرهای مسافرتی، استراحت نموده که معمولاً در بسیاری از مکان ها به دلایل مختلف نمی توان روشنایی را به وسیله ی نیروی برق تأمین نمود، در این مواقع استفاده از یک منبع روشنایی سیار و بدون استفاده از سیم کشی الکتریکی، می تواند بسیار ایده آل باشد.
  • نوع چراغ راهنمای این محصول برای خروجی مکان های حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه ها مترو، ترمینال و فرودگاه، فروشگاه ها و ... برای نشان دادن راه خروج مناسب می باشد.
  • راه پله ها و راهرو و تمام راه های خروج اضطراری
  • تمام کارخانجات و صنایعی که با موارد پرخطر سروکار دارند، همانند ذوب آهن و ...
  • مکان هایی که جمعیت زیادی در آنها وجود دارد، همانند سینما، سالن های همایش، استادیوم های سرپوشیده
  • و ...

چراغ اضطراری

اهمیت استفاده از چراغ اضطراری

برای درک اهمیت استفاده ی چراغ اضطراری شرایطی را تصور کنید که برق قطع شده باشد، در این شرایط بر برخی از افراد ترس حاکم می شود که باعث می شود در شرایط بدون روشنایی به هنگام خروج و ترک محیط تاریک، به خود آسیب برسانند. همچنین باید اشاره داشت که در اغلب اوقات قطعی برق بدون اطلاع و به یکباره اتفاق می افتد، ممکن است شما در حال انجام کارهایی مهم و ضروری بوده که به دلیل قطعی برق نیمه تمام مانده و قصد داشته باشید آن ها را به سرانجام برسانید. قطع به یقین تمامی این موارد در سایه ی داشتن روشنایی صورت می گیرد، چرا که روشنایی داخلی یک فضا دست کم ایمنی را از لحاظ بصری فراهم می نماید، در نتیجه داشتن یک منبع نوری که در مواقع اضطراری کارایی داشته باشد بسیار بااهمیت است. بد نیست اشاره کنیم ماهیت برخی از مکان ها به گونه ای است که با داشتن و به کارگیری چنین چراغی روند و ریتم کاری در آن ها متوقف نشده و می توانند تا حدودی به فعالیت های خود ادامه دهند.

چراغ اضطراری و عملکرد آن

عملکرد چراغ اضطراری به این صورت که برق را به صورت ذخیره نگه داشته، و در زمان نبود برق تا مدت طولانی می تواند که جریان روشنایی را تا حد نیاز برای مکان های مختلف در شرایط گوناگون فراهم کند. منبع برق رسان این چراغ به دو گونه از جریان الکتریکی تغذیه می شود: باتری یا یک منبع مرکزی تغذیه. در نوع اول برق این چراغ به وسیله ی باتری که از پیش شارژ شده باشد تأمین می شود و در نوع دوم، از منبع تغذیه ی بیرونی (که منبعی غیر از باتری می باشد) تغذیه می گردد، همانند موتور برق و پنل خورشیدی.

چراغ اضطراری 2

انواع چراغ اضطراری

چراغ اضطراری در انواع مختلف و با ویژگی های گوناگونی ساخته می شود، به عنوان مثال لامپ های مورد استفاده در این چراغ می تواند از نوع لامپ LED، SMD، فلورسنت و ... باشد.

همچنین این چراغ از لحاظ مکان نصب به سه نوع تقسیم می شود:

  1. سقفی (در دو نوع روکار و توکار)
  2. دیواری
  3. سیار (قابل حمل)

و نیز باید گفت این چراغ از نظر هدف عملکردی خود دو مدل است:

  1. چراغ راهنما / اضطراری
  2. چراغ روشنایی بخش اضطراری

در مورد اول این چراغ برای نشان دادن راه های خروج در مواقع خطرناک می باشد، و در مورد دوم این چراغ برای تأمین روشنایی و از بین بردن تاریکی در مواقع نبود برق می باشد.

چراغ اضطراری 3

نحوه استفاده از چراغ اضطراری

نحوه استفاده از چراغ اضطراری به دو صورت است:

در نوع چراغ اتوماتیک (سقفی و دیواری) باید گفت این نوع چراغ ها در زمان برق به صورت خودکار شارژ گشته و در زمان قطعی برق به شکل اتوماتیک، به کار افتاده و روشنایی را تأمین می کنند.

در نوع شارژی یا سیار آن اینگونه است که در زمان برق می بایست آن را به برق متصل نموده تا شارژ شود، برق حاصل شده در این شارژ در باتری آن ذخیره شده و در مواقع نیاز می توانیم با استفاده از آن، این چراغ را روشن نگه داریم.

قیمت و خرید چراغ اضطراری

قیمت چراغ اضطراری بسته به ابعاد و ویژگی های فنی آن از جمله نوع لامپ و ظرفیت و کیفیت باتری متغیر است. علاوه بر مواردی که ذکر شده عواملی همچون برند نیز در قیمت این چراغ تأثیرگذارند. برای استعلام لیست قیمت خرید چراغ اضطراری می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کرده و یا با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چراغ اضطراری 4

سخن آخر

در این مطلب به اهمیت استفاده از چراغ اضطراری پرداختیم، حتی باید گفت که در سال های اخیر استفاده از این چراغ در اماکن و عمومی و برخی ساختمان ها از جمله مدارس، بیمارستان، کارخانه ها و ... اجباری بوده و به شکل قانون درآمده است.

در پایان به عنوان توصیه ی همیشگی گروه ایزی نور، سعی کنید این محصول ضروری و دیگر محصولات روشنایی را از برندهای معتبر صنعت روشنایی تهیه نمایید. ایزی نور عرضه ی کننده ی باکیفیت ترین چراغ های اضطراری از برندهای مازی نور، گلنور و شعاع می باشد که با ضمانت اصالت کالا به شما خریداران محترم، به فروش می رساند.

کلمات کلیدی چراغ اضطراری

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات