روشنایی

قاب هالوژنی و اهمیت استفاده از آن

قاب هالوژن وسیله ای مکمل است که به طور اختصاصی برای لامپ های هالوژنی طراحی و تولید شده است. این قاب تنوع گسترده ای دارد که از انواع آن می توان متناسب با سبک دکوراسیون دلخواه خود بهره گرفت، و یک جلوه ی زیبا به لامپ های هالوژنی اضافه کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بیشتر این محصول و اهمیت آن بپردازیم.

قاب هالوژنی و اهمیت استفاده از آن

قاب هالوژن چیست و چه کاربردی دارد؟

قاب هالوژن و یا فریم هالوژن یکی از تجهیزات روشنایی داخلی است که دور تا دور لامپ هالوژنی قرار گرفته و نصب می شود. یک عکس زیبا را به خاطر بیاورید که با نصب آن به دیوار، یک نمای زیبا به فضا بخشیده می شود، اگر همین عکس را با قرار گذاشتن در قاب عکس امتحان کنید، واضح است که داشتن قاب باعث بیشتر به چشم آمدن آن عکس می شود. راجع به قاب هالوژنی نیز چنین مثالی صدق می کند، و این قاب با دربرگیری لامپ هالوژن، باعث زیبا به نظر آمدن این لامپ و افزودن جلوه به آن می شود. کاربرد دیگر این قاب را می توان ثابت نگه داشتن لامپ دانست.

مزایای قاب هالوژن

قاب هالوژنی دارای مزیت هایی است که باعث می شود به عنوان کالای تکمیل کننده ی لامپ هالوژن به شمار بیاید. از جمله: 

  • شما علاوه بر ایجاد یک نورپردازی ایده آل با لامپ هالوژن، می توانید به وسیله ی قاب های هالوژنی مختلف، این نورپردازی را ایده آل را دوچندان کنید.
  • بکارگیری این قاب علاوه بر زیبایی، باعث محافظت از لامپ هالوژنی شده و تا اندازه ای از آن در برابر ضربات فیزیکی حفاظت می کند.
  • این قاب (خصوصاً در مدل های تزئینی همچون کریستالی و لوکس) به هنگام خاموش بودن لامپ نیز، به عنوان یک عنصر دکوراتیو به چشم آمده و باعث ایجاد جلوه به محیط می گردد.

قاب هالوژنی 1

انواع قاب هالوژن

قاب هالوژن در انواع متنوعی تولید می شود که سلایق مختلف را پوشش می دهد. تنوعات این محصول شامل سایزها و ابعاد گوناگون، قابلیت چرخش و یا ثابت بودن، نحوه ی نصب (توکار و روکار)، جنس (فلزی، آلومینیومی، استیل، چوبی، کریستالی، دایکاست، پلاستیکی ABS و ...)، رنگ (رنگ های پرطرفدار و کاربردی از جمله، سفید، طلایی و ...) تعداد قاب (تکی، دوتایی، سه تایی، چهارتایی و ...) و ... می شود.

قیمت قاب هالوژن

قاب هالوژنی بسته به نوع آن از نظر جنس، ابعاد، مدل و دیگر ویژگی ها، از قیمت های متفاوتی برخوردار است. مسلماً قاب هایی که دارای طراحی لوکس بوده یا از بدنه ای مستحکم تولید شده باشند، از قیمت بیشتری برخوردارند. البته بهتر است چنین وسیله ای از برندهایی معتبر که در زمینه ی روشنایی مشغول به کار هستند تهیه شود.

قاب هالوژنی 2

سخن آخر

در این مطلب به اهمیت خرید قاب هالوژنی و کاربرد آن برای لامپ های هالوژنی پرداختیم. در پایان اگر قصد خرید لامپ های هالوژنی و دیگر تجهیرات و محصولات روشنایی را دارید به ایزی نور مراجعه کرده و از محصولات متنوع آن دیدن فرمایید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات