روشنایی

چراغ بالا آینه؛ یک نورپردازی خلاقانه

چراغ بالا آینه را می توان یک راه ساده و یکی از بهترین ایده ها برای زیبا و دلپذیر کردن فضاهای مختلف دانست. مسلماً برای دکوراسیون داخلی یک فضا روش ها و تجهیزات فراوانی وجود دارد که از آن ها می توان بهره گرفت. ولی می توان گفت یکی از کاربردی ترین و عین حال راحت ترین روش ها، ایجاد نوعی خاص از نورپردازی با بهره گرفتن از چراغ بالا آینهاست. در این مطلب از مجله ی ایزی نور سعی داریم تا با این چراغ و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

چراغ بالا آینه؛ یک نورپردازی خلاقانه

چراغ بالا آینه؛ یک نورپردازی خلاقانه

با چراغ بالا آینه چقدر آشنایی دارید؟ یکی از موارد مهم که در دکوراسیون داخلی به آن پرداخته می شود، نحوه ی نورپردازی فضاهای مختلف یک خانه است. برای نورپردازی هر یک از فضاها و اجزای مختلف خانه، اداره و ... ایده های بسیاری وجود دارد، یکی از این فضاها دستشویی و حمام می باشد، که نورپردازی آنان به دلیل کوچک بودن و نیز تاریک و اغلب بدون پنجره بودن آن ها، شرایط ویژه ای دارد. به همین علت یکی از ایده های بسیار مناسب ایجاد نورپردازی و جلوه، استفاده از آینه می باشد. به این منظور چراغ هایی تولید شده است که چراغ بالا آینه نام دارد که در این مطلب از مجله ی ایزی نور قصد داریم به آن بپردازیم، پس با ما همراه شوید.

معرفی چراغ بالا آینه

چراغ بالا آینه چیست؟ شاید از نام این چراغ حدس بزنید که منظور چراغی است که در بالای آیینه نصب می شود، البته این حرف درست است ولی فقط به نحوه ی نصب این چراغ اشاره می کند. در واقع این چراغ علاوه بر نصب در بالای آینه و ایجاد روشنایی، باعث ایجاد یک جلوه ی خاص در فضا می شود. در ادامه بیشتر به مبحث کاربردهای آن می پردازیم.

چراغ بالا آینه

کاربرد چراغ بالا آینه

کاربرد چراغ بالا آینه به نوعی با وجود آینه گره خورده است، هر مکانی را که به خاطر بیاورید که در آن آینه وجود داشته باشد، این چراغ برای آنجا کاربردی است. مکان هایی از جمله:

  • دستشویی
  • حمام
  • اتاق های گریم
  • آرایشگاه ها و سالن های زیبایی
  • اتاق پرو
  • آتلیه های عکاسی
  • و ...

اگر بخواهیم به بحث کارایی این چراغ بیشتر بپردازیم، باید بگوییم به طور خلاصه دارای سه کاربرد اصلی می باشد:

کاربرد اول: در درجه ی اول این چراغ باعث ایجاد نور و در نتیجه روشنایی بخشی محیط می شود.

کاربرد دوم: در درجه ی بعدی این چراغ یک عنصر دکوراتیو بوده و از آن به عنوان عنصری برای ایجاد یک نورپردازی ایده آل در محیط هایی همچون سرویس بهداشتی استفاده می گردد.

کاربرد سوم: در مواردی همچون گریم صورت که نیاز به دقت بالا بوده، نیاز به داشتن نوری می باشد که با آن چنین کاری به راحتی انجام پذیرد، بسیار ضروری است. همچنین در مکان هایی همچون دستشویی که در آن کارهایی مانند اصلاح صورت انجام می شود، نیاز است که اعضای صورت به صورت واضح دیده شوند، به همین منظور از این چراغ می توان بهره گرفت، در نتیجه مشخص می شود برای مواردی از این دست، استفاه از این چراغ بسیار مطلوب و کاربردی است.

چراغ بالا آینه 2

انواع چراغ بالا آینه

چراغ بالا اینه انواع گوناگونی دارد که سلیقه های متفاوت می توانند نورپردازی های خلاقانه ای با آن انجام دهند. این چراغ در انواع مختلف از لحاظ رنگ نور، جنس بدنه، نوع لامپ، شکل، نحوه ی نصب و ... تولید می شود.

نکات مهم

همانطور که برای خرید محصولات روشنایی دیگر، توجه و در نظر گرفتن یکسری از ملاحظات نیاز می باشد،  برای خرید و استفاده از چراغ بالا آینه نیز، در نظر گرفتن یکسری نکات لازم است. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

  • به دلیل آنکه نور این چراغ به هنگام نگاه کردن به آینه، مستقیماً به صورت برخورد می کند، لازم است چراغی را به کار ببرید که دارای نور آزار دهنده نباشد و چشم ها را اذیت نکند.
  • برای مواردی مثل اتاق ویژه ی گریم که ساعات طولانی این چراغ ها روشن بوده و نیاز به دقت بالا برای انجام گریم است، بهتر است که از نورهای با شدت نوری مطلوب و البته کم مصرف، همچون ال ای دی استفاده شود.
  • توصیه می شود اگر حمام یا سرویس بهداشتی شما دارای کاشی های رنگ روشن است، با استفاده از چراغ بالا آینه ای که در آن از لامپی استفاده شده که دارای نور سرد و روشن است، به بزرگ و روشن جلوه دادن فضا می توان کمک نمود.
  • هنگام خرید این محصول به این نکته توجه داشته باشید که این چراغ در محیط های مرطوبی همچون سرویش بهداشتی نصب و استفاده می شود، در نتیجه بهتر است جنس بدنه ی آن به گونه ای باشد که در برابر رطوبت مقاوم باشد.

چراغ بالا آینه 3

برای خرید چراغ بالا آینه بهتر است بدانید که چراغ های بالا آینه‌ای فروشگاه ایزی نور خاصیت ضد آب و رطوبت را دارند که از برندهای معتبر تأمین می شوند، و شما می توانید با خیال راحت آن را خریداری کرده و یک نورپردازی شیک و ایده آل را ایجاد کنید. همچنین برای هرگونه راهنمایی درباره ی محصولات روشنایی و یا خرید محصولاتی چون چراغ های دکوراتیو ، ریلی، دفنی و ... می توانید با یکی از شماره های درج شده درسایت تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات