روشنایی

چراغ سنسور دار

چراغ سنسوردار هوشمند یکی از انتخاب های هوشمندانه برای تأمین روشنایی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این چراغ که به دلیل برخورداری از سنسور یا حسگر، به این شکل نامگذاری شده است، یک منبع روشنایی ایده آل برای مصارف و مکان های مختلف است. به طور قطع برخورداری از یک تأمین کننده ی روشنایی هوشمند و اتوماتیک بسیار مطلوب بوده و مزیت های مخصوص به خود را دارد. ما در این مقاله از مجله ی ایزی نور سعی داریم علاوه بر بررسی مفصل این محصول، به این مزایا و در کنارش، به معایب آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

چراغ سنسور دار

معرفی چراغ هوشمند

چراغ سنسوردار یا همان چراغ هوشمند یکی از دسته های تجهیزات و محصولات روشنایی است ، که مکانیسم خاموش و روشن شدن آن به صورت غیردستی و اتوماتیک می باشد، به این صورت که به هنگام احساس و تشخیص هر نوع حرکتی، به شکل خودکار روشن شده و پس از مدتی به شکل خودکار خاموش می شود.

عملکرد چراغ هوشمند

عملکرد این چراغ سنسوردار هوشمند به این صورت است که اولاً تمام حرکات و ترددها را تشخیص داده و در نتیجه روشن می شود، دوماً روشنایی روز را تشخیص داده و به هنگام روز روشن نمی شود، بلکه در تاریکی شب روشن شده و یا جاهایی که در طول روز به آن ها نور خورشید نمی رسد و تاریک هستند را روشن می نماید.

چراغ سنسوردار 1

کاربرد چراغ سنسوردار هوشمند

امروزه چراغ سنسوردار یا چراغ هوشمند با توجه به مباحثی که پیرامون مصرف انرژی و صرفه جویی در برق پیش آمده است، اهمیت بالایی یافته است، علاوه بر این مورد، سهولت استتفاده از این چراغ بر کسی پوشیده نیست، و این دلایل منجر شده است که این چراغ در مکان های زیادی به کار گرفته شود.

به طور کلی می توان این چراغ را در موارد زیر به کار گرفت:

  • راه پله ها
  • حیاط
  • پارکینگ
  • گاراژ
  • سرویس بهداشتی
  • اتاق پرو
  • بالکن
  • لابی ساختمان ها
  • و ...

چراغ سنسوردار 3

مزایای چراغ سنسودار هوشمند

چراغ سنسوردار هوشمند دارای مزیت هایی است که آن را از دیگر چراغ هایی که مجهز به سیستم هوشمند سنسوردار نیستند، متمایز می کند. در ادامه به طور مفصل به این مزایا خواهیم پرداخت.

  • بهره بردن از یک سیستم هوشمند

اولین مزیت این چراغ بهره گیری و استفاده از یک سیستم کاملاً هوشمند می باشد، به این صورت که در ساعات شب نیازی به حضور یافتن اشخاص برای به کار انداختن سیستم روشنایی نمی باشد.

  • استفاده ی آسان

مزیت بعدی این چراغ استفاده ی آسان و راحت آن است، چرا که برای تأمین روشنایی نیازی به استفاده ی مکرر از کلیدهای برق نیست، بلکه عمل روشن سازی و خاموش کردن فضا به شکل خودکار انجام می پذیرد.

  • صرفه جویی در مصرف برق

قطعاً می توان گفت مهم ترین برتری که این چراغ نسبت به چراغ های غیر هوشمند دارد، این است که در مصرف برق بسیار صرفه جویی می کند. مواقعی هست که افراد خاموش نمودن لامپ را فراموش می کنند، در این صورت باعث بالا رفتن مصرف برق می شود، ولی با به کارگیری این چراغ تا حدودی می توان از بابت چنین مواردی، خیالی آسوده داشت.

  • کم شدن هزینه های مصرف برق

بدون شک نتیجه ی استفاده از این چراغ را می توان در قبوض صادر شده ی برق احساس نمود. در این مطلب دریافتیم که این چراغ چقدر به کاهش مصرف برق کمک می کند.

  • نورپردازی مطلوب

می توان این را دریافت کرد که به هنگام ورود به یک محیط، وقتی تاریکی پیش رو، با نوری که به صورت خودکار با حرکات ما فعال شود، یک نورپردازی مطلوب را خلق می کند.

چراغ سنسوردار 4

معایب چراغ سنسوردار هوشمند

چراغ سنسوردار هوشمند به غیر از مزیت های فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. البته مزیت های این چراغ بیشتر بوده و نمی توان به خاطر معایب کم آن، از این چراغ چشم پوشی کرد. در ادامه برخی از این معایب را برای شما شرح می دهیم.

  • زمان بندی نادرست

در برخی از گونه های این چراغ که فاقد قابلیت تنظیم زمان بندی هستند، یکی از معایب زمان بندی نادرست است، به عنوان مثال در راه پله ها به هنگامی که افراد عبور کرده، حتی تا دقایقی بعد از عبور افراد نیز این چراغ روشن می ماند.

  • آسیب پذیری در محیط های پرتردد

در محیط هایی که تردد زیاد بوده، به تبع آن میزان روشن و خاموش شدن این چراغ نیز افزایش می یابد که این عامل می تواند بر کاهش طول عمر این چراغ اثر بگذارد.

  • روشن شدن غیرضروری

از آنجایی که این چراغ به نسبت به ریزترین حرکات حساس بوده، در صورت احساس حرکات نامرتبط با تردد افراد نیز حساسیت به خرج داده و روشن می شود. مثلاً باز شدن درب واحدهای یک آپارتمان نیز می تواند این چراغ را فعال کند.

  • خاموش ماندن غیر ضروری

مواقعی است که ما به مدت زمان بیشتری برای داشتن روشنایی نیاز داریم، و از آنجایی که این چراغ مدت زمان خاص و محدودی را روشن می ماند، مجبور می شویم که با ایجاد کردن حرکت های مداوم، این چراغ  را روشن نگاه داریم.

انواع چراغ سنسوردار هوشمند

چراغ سنسوردار هوشمند در انواع گوناگونی تولید می شود، از تفاوت از لحاظ جنس حباب آن گرفته تا تفاوت در نوع لامپ به کار رفته در آن. حباب این چراغ از جنس مواد گوناگونی تولید می شود، از جمله: شیشه، طلق، پلاستیک و ... . لامپ به کار رفته در این چراغ می تواند از نوع رشته ای یا ال ای دی یا دیگر انواع لامپ باشد. در یک دسته بندی دیگر این چراغ از نظر نحوه و مکان نصب به چهار گونه تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • سقفی
  • دیواری
  • مگنتی
  • رومیزی

چراغ سنسوردار 4

قیمت خرید چراغ سنسودار هوشمند

قیمت خرید چراغ سنسوردار و یا چراغ هوشمند بسته به نوع آن از جمله جنس حباب، نوع لامپ، امکانات فنی و برند تولید کننده، متغیر و متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع یافتن از قیمت این چراغ به سایت ایزی نور مراجعه کنید. همچنین می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم که به یک منبع روشنایی هوشمند و منحصر به فرد یعنی چراغ سنسوردار هوشمند بپردازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در پایان از شما می خواهیم نظرات خود را با ما در میان بگذارید و ما را از آن بهره مند سازید.

همچنین اگر به دنبال خرید این محصول با خیال راحت هستید، می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور علاوه بر چراغ سنسوردار هوشمند، از دیگر محصولات روشنایی دیدن کرده و خرید نمایید. برای راهنمایی شما در امر خرید مقالات متعددی در خصوص چراغ های ریلی ، دیواری، کارگاهی و... و کلیه محصولات روشنایی در بخش مجله ایزی نور برای شما آماده کردیم، می توانید با مراجعه به این مقالات تا بخش زیادی به پاسخ سوالات خود در حوزه برق و روشنایی و محصولات مختلف آن برسید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات