روشنایی

چراغ ریلی و دانستنی های آن

چراغ ریلی یکی از محصولات روشنایی است که در دکوراسیون های سبک مدرن، به عنوان گزینه ای ایده آل برای نورپردازی استفاده می شود. امروزه به منظور نورپردازی با سبک های مختلف، تجهیزات روشنایی متنوعی طراحی و تولید می شود که این محصول یکی از آن هاست و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در مطلبی که برای شما حاضر کرده ایم، سعی داریم به این محصول و دانستنی های آن بپردازیم، پس پیشنهاد می کنیم که تا پایان ما را همراهی کنید.

چراغ ریلی و دانستنی های آن

چراغ ریلی چیست؟   

چراغ ریلی یکی از محصولات روشنایی می باشد که فرم آن به این صورت است که از چندین چراغ تشکیل شده است که به صورت پشت سر هم و در یک ردیف به روی یک ریل وصل شده اند. چراغ های واقع شده در این محصول قابلیت چرخیدن را داشته و نیز می توان آن ها را روی ریل جابجا نمود.

کاربرد چراغ ریلی

کاربرد اصلی چراغ ریلی همانند دیگر چراغ ها و محصولات روشنایی، تأمین نور و روشن سازی محیط است. راجع به کاربرد بعدی آن که در واقع مهم ترین کارایی این چراغ در نورپردازی است، باید گفت مکان هایی همانند فروشگاه ها، گالری ها و نمایشگاه ها نیاز به نوعی از نورپردازی دارند که عناصر و اشیای واقع در آن ها را به خوبی نمایان سازد، در نتیجه استفاده از این چراغ بهترین گزینه می باشد، چرا که این محصول ویژگی های لازم برای چنین نورپردازی هایی را داراست. در ادامه ی مطلب بیشتر خواهیم پرداخت.

چراغ ریلی 1

مزایای چراغ ریلی

چراغ ریلی دارای مزایای منحصر به فردی است که شاید از آن بی اطلاع باشید. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره کرده تا به دلایل این منحصر به فردی پی ببریم.

·        نور ساطع شده از این چراغ به شکل متمرکز و در یک جهت تابیده و در نتیجه باعث به خوبی نمایان شدن اجزا و عناصر مختلف می گردد.

·        به دلیل داشتن خاصیت تنظیم زاویه، می توان زنندگی نور را تنظیم و کنترل نمود.

·        این چراغ از انعطاف پذیری برخوردار است، به این صورت که در صورت نیاز به جابجایی چراغ های آن از یک نقطه به نقطه ی دیگر، تنها با کشیدن آن ها بر روی ریل، به راحتی جابجا می شوند.

·        این چراغ قابلیت چرخش نور و تنظیم آن در جهت ها و زاویه های مختلف را دارد.

·        هر چراغ به تنهایی نیز قابل تنظیم بوده و می توان جهت آن را عوض نمود.

·        برای هر چراغ احتیاجی به سیم کشی و برق رسانی جداگانه نیست، بلکه برق تمام چراغ ها از سیم کشی واقع در ریل آن ها تأمین می شود.

انواع چراغ ریلی

چراغ ریلی در انواع مختلفی تولید می شود که بسته به نیاز و هدف می توان یکی از آن ها را برگزید و در نورپردازی به کار گرفت. در ادامه به سه نوع دسته بندی از این چراغ ها می پردازیم.

انواع چراغ ریلی از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در لامپ

این چراغ از نظر نوعی لامپی که در آن به کار می رود، شامل پنج مورد است:

·        چراغ ریلی LED

·        SMD

·        COB

·        لامپ رشته ای

·        لامپ متال هالید

برخی از لامپ های ذکر شده از جمله LED، از نوع کم مصرف بوده و چراغی که این نوع لامپ را به کار برده باشد، مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ هایی از نوع لامپ رشته ای را دارد.

چراغ ریلی33

انواع چراغ ریلی از لحاظ مکانیسم روشنایی

این چراغ از لحاظ چگونگی روال روشن و خاموش شدن در دو نوع موجود است:

·        تک فاز

·        سه فاز

چراغ ریلی تک فاز

مکانیسم خاموش و روشن شدن این نوع چراغ به این شکل است که تمام چراغ های آن همزمان با هم خاموش و یا روشن می گردند.

چراغ ریلی سه فاز

مکانیسم کار کردن این چراغ به این شکل است که خاموش و روشن نمودن هر چراغ آن به صورت جداگانه می باشد.

انواع چراغ ریلی  از نظر شکل نصب

این چراغ از نظر شیوه ی نصب شدن به دو نوع تقسیم بندی می شود:

·        روکار

·        توکار

چراغ ریلی روکار

این مدل به شیوه ی راحتی نصب می شود، به این شکل که نیازی به تغییر ایجاد کردن در سقف و برداشتن قسمتی از آن نیست، بلکه این چراغ به روی سقف و به وسیله تجهیزات مخصوص به خود، نصب و متصل می گردد.

چراغ ریلی 2

چراغ ریلی توکار

این مدل به این صورت است که ریل آن در فضای درون سقف قرار می گیرد، در واقع نیاز است که برای نصب آن فضایی از درون سقف برداشته شود تا بتوان این چراغ را نصب کرد.

نورپردازی با چراغ ریلی

در مبحث نورپردازی با چراغ ریلی باید گفت که به هنگام طراحی نور در دکوراسیون هایی به سبک مدرن، به عناصر و اشیایی در محیط برخورد می کنیم که می توان با تاباندن جلوه ای از نور به آن ها، حالتی بسیار زیبا و شیک در محیط ایجاد کرده و این حالت با استفاده از این چراغ قابل میسر شدن است. به عنوان مثال تابلوها و دیوارکوب های پذیرایی یک خانه را در نظر بیاورید که با استفاده از تابش نقطه ای چراغ های ریلی، به عنوان یک بخش ایده آل و زیبا در دکوراسیون به چشم می خورند، چرا که اشیا و عناصر مختلف به وسیله ی چنین نوری، برجسته نشان داده شده و از دیگر اجزا تمایز داده می شوند.

البته باید دانست که این چراغ برای محیط هایی که سقف ها کوتاه و کم ارتفاع دارند مناسب نمی باشد، چرا که امکان برخود به اشیا و افراد را دارد، و البته لزوماً این چراغ برای نصب بر روی سقف نمی باشد، بلکه می توان آن را بر روی دیوارها و حتی زمین نصب نمود.

خرید و قیمت چراغ ریلی

قیمت خرید چراغ ریلی بسته به نوع تک فاز یا سه فاز بودن آن، نوع لامپ به کار رفته، جنس بدنه و دیگر ویژگی های فنی آن متغیر و متفاوت است. برای اطلاع دقیق از لیست قیمت این چراغ می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کنید و از آن اطلاع پیدا کنید. همچنین می توانید با یکی از شماره های ذکر شده در سایت ایزی نور تماس گرفته و سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

چراغ ریلی 5

جمع بندی

در این مطلب به یکی از محصولات روشنایی به نام چراغ ریلی پرداختیم و کاربرد و مزایای آن را برای شما شرح دادیم. در پایان باید دانست برای خرید این محصول می بایست نکاتی را در نظر گرفت، از جمله اینکه استحکام بدنه و جنس ریل بسیار مهم بوده و سعی شود از چراغی استفاده کنید که از فلزات مستحکم و ضد زنگ و البته ضربه و خمیدگی، ساخته شده باشد. همچنین سعی کنید چنین چراغی را از نوع کم مصرف آن همانند ال ای دی و SMD تهیه نمایید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. و به عنوان حرف پایانی بهتر است این محصول را برندهای معتبر حوزه ی روشنایی تهیه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایزی نور تأمین کننده و عرضه کننده ی چراغ ریلی، چراغ دیواری ، سقفی و... و  انواع مختلف محصولات روشنایی می باشد. محصولات ارائه شده همگی از بهترین برندهای حوزه ی مربوط به خود هستند و با ضمانت به شما خریداران محترم ارائه می شوند. برای مشاهده ی محصولات و خرید می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کرده و نیز می توانید با یکی از شماره های آن که در سایت درج شده است، تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت نمایید.

کلمات کلیدی چراغ ریلی

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات