روشنایی

چراغ های کارگاهی و صنعتی و جزئیات مهم آن

چراغ های کارگاهی و صنعتی یکی از محصولات روشنایی است که به طور اختصاصی برای استفاده در محیط ها صنعتی و تولیدی عرضه شده است، این محصول به چراغ سوله ای نیز مشهور است. همواره محیط هایی وجود دارد که به دلایلی نمی توان برای آن ها از محصولات روشنایی معمول مشابه لامپ هایی که برای مصارف خانگی و تجاری به کار برده می شود، استفاده کرد، محیط های کارگاهی و صنعتی از این دست هستند. شاید از خود بپرسید کدام ویژگی در چراغ های کارگاهی و صنعتی وجود دارد که باعث شده است که استفاده از آن ها بهترین انتخاب برای مصارف و کاربردهای اینچنینی باشد؟ ما در این مقاله از مجله ی ایزی نور قصد داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم و شما را با این چراغ و ویژگی های آن آشنا سازیم. پس همراه ما باشید.

چراغ های کارگاهی و صنعتی و جزئیات مهم آن

تعریف چراغ های کارگاهی و صنعتی

چراغ های کارگاهی و صنعتی یا چراغ های سوله ای دسته ای از محصولات روشنایی می باشند و در واقع به نوعی چراغ گفته می شود که به منظور روشن سازی محیط هایی صنعتی و کارگاهی ساخته شده اند. محیط هایی از این قبیل به دلیل شرایطی که دارند، از جمله وجود ذرات و گرد و غبار حاصل از کار، دمای هوای ایجاد شده حاصل از فعالیت، ضربات مکانیکی و ...، مستلزم به کار بردن چراغ هایی هستند که این عوامل محیطی را تاب بیاورد و در دراز مدت کارایی خود را حفظ کند. این چراغ ها در انواع متفاوتی تولید می شود و هر کاربریِ صنعتی به تناسب نیاز خود، از یکی از انواع مختلف این چراغ را بهره می برد.

کاربرد چراغ های کارگاهی و صنعتی

نام چراغ های کارگاهی و صنعتی به نوعی گویای کاربرد آن نیز هست، مسلم است که محیط هایی همانند کارگاه، کارخانه، تولیدی ها، سوله ها و ... مستلزم نوعی از سیستم های روشنایی هستند که علاوه بر تأمین روشنایی مورد نیاز و متناسب با چنین فضاهایی، در برابر آسیب های فیزیکی که ممکن است در پی فعالیت های واقع در این فضاها ایجاد شود نیز دوام داشته باشد. علاوه براین محیط هایی از جمله نمایشگاه ها، سالن های ورزشی سرپوشیده و ... هستند که به دلیل بزرگ بودن فضا به نوعی از سیستم روشنایی نیاز دارند که بتواند علاوه بر نوررسانی گسترده، مصرف برق کمتری نیز داشته باشد. به همین منظور استفاده از نوعِ کم مصرف این چراغ ( ال ای دی) که بسیار باب شده است انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

چراغ کارگاهی و صنعتی 1

مشخصات چراغ های کارگاهی و صنعتی

چراغ های کارگاهی و صنعتی دارای مشخصات ویژه ای هستند که باعث شده است این محصول به عنوان یک منبع روشنایی منحصر به فرد برای استفاده در مکان های صنعتی و کارخانه ای باشد، از جمله:

  • پخش نور گسترده (متقارن و غیر متقارن) و داشتن شدت روشنایی مطلوب
  • مقاومت در مقابل گرد و غبار و آلودگی ها
  • مقاوت در برابر رطوبت
  • مصرف کم برق و صرفه جویی در انرژی مصرفی در نوع ال ای دی این محصول
  • مقاومت در برابر دماهای متغیر
  • به کارگیری لامپ های کم مصرف از قبیل LED، فلورسنت و هالوژن در ساختار خود
  • استحکام در برابر ضربات و آسیب های فیزیکی

چراغ کارگاهی 3

مزایای چراغ های کارگاهی و صنعتی

استفاده از چراغ های کارگاهی و صنعتی مزیت های مختص به خود را دارد که صاحبان مشاغل صنعتی را به استفاده از آن تشویق و ترغیب می کند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم داشت.

  • فراهم کردن یک سیستم روشنایی مناسب جهت فضاهای کارگاهی و کارخانه ای با سقف های متغیر
  • روشنایی مطلوب و در نتیجه بهره وری بهتر کارکنان و کارگران.
  • نوع ال ای دی این چراغ ها دارای صرفه ی اقتصادی برای صاحبان کارخانجات و کارگاه ها می باشد. (که نتیجه ی مصرف پایین انرژی این محصول است)
  • صرفه ی اقتصادی برای صاحبان کارخانجات و کارگاه ها (که نتیجه ی مصرف پایین انرژی این محصول است)
  • ساختار این چراغ به نحوی است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، کارایی خود را حفظ می کند.
  • به دلیل اینکه این چراغ ها دارای استحکام بالا بوده و عمر طولانی نیز دارند، به تعویض و تعمیر کمتری نیاز دارند.

چراغ کارگاهی و صنعتی 2

قیمت و خرید چراغ کارگاهی و صنعتی

قیمت چراغ های کارگاهی یا چراغ های سوله ای بسته به نوع آن و نیز امکاناتی که دارد، متغیر و متفاوت است. بدیهی است که نوع ساده ی آن ارزان تر از انواعی است که از امکانات فنی بیشتری برخوردارند. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که این چراغ ها از نظر متریال به کار رفته در ساخت آن و نیز برند سازنده ی آن، شامل قیمت های متغیری می شود. برای اطلاع از قیمت این محصول می توانید به سایت فروشگاه تجهیزات و لوازم برقی ایزی نور مراجعه کنید.

نکات مهم

برای خرید چراغ های کارگاهی و صنعتی نکات مهم زیادی وجود دارد که بهتر است در نظر گرفته شوند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

  • نوع چراغ انتخابی باید به گونه ای باشد که باعث خستگی چشم کارکنان نشده و در بهره وری آنان اثر نامطلوبی بر جای نگذارد.
  • شدت روشنایی این چراغ باید به نحوی باشد که با دادن نور کافی ایمنی کارکنان حین کار را تأمین کرده تا بتوانند در نور مناسب به کار پرداخته و ایمنی آنان تأمین شود.
  • به دلیل ارتباط با سلامت و بازدهی کارکنان علاوه بر بکارگیری چراغ های با دمای نور و شدت روشنایی مناسب، می بایست این چراغ ها را در ارتفاع و جایگاه مناسب نصب نموده تا هم باعث محافظت از خود چراغ باشد و هم از زاویه ی تابش نور مناسبی برخوردار باشد.
  • به دلیل آنکه این چراغ می بایست از استانداردهای لازم در ساخت برخوردار باشد، بهتر آن است که آن را از برندهای معتبری تهیه کرده که در زمینه ی محصولات روشنایی دارای تجربه بوده و رضایت مشتریان را نیز جلب کرده باشند.

چراغ کارگاهی و صنعتی 4

جمع بندی

شروع این مطلب با سؤالی درباره ی چراغ صنعتی و کارگاهی آغاز شد، که در این مقاله سعی داشتیم به پاسخ آن برسیم، و برای این منظور ویژگی ها، کاربرد و مزایای این محصول را برای شما شرح دادیم. در نتیجه به دلایل اهمیت و منحصر به فرد بودن این چراغ پی بردیم.

در پایان پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت ایزی نور و مشاهده ی چراغ های سوله ای و صنعتی آن است. یک راه بهتر هم استفاده از شماره های درج شده در سایت و تماس با کارشناسان ایزی نور می باشد، که به این طریق می توانید از قیمت این محصول باخبر شده و نیز از راهنمایی کارشناسان ما بهره ببرید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات