روشنایی

چراغ سقفی توکار و دانستنی های آن

با چراغ سقفی توکار چقدر آشنایی دارید؟ اگر مقداری با بازار محصولات روشنایی آشنایی داشته باشید، متوجه می شوید که این چراغ از طرفداران زیادی برخوردار است. علت این امر ویژگی ها و کارایی های منحصر به فرد این چراغ است که قرار است در این مطلب از مجله ی ایزی نور به آن پرداخته و از آن ها آگاه شویم. همراه ما باشید.

چراغ سقفی توکار و دانستنی های آن

چراغ سقفی توکار چیست؟

چراغ سقفی توکار به نوعی از چراغ های سقفی گفته می شود که به دلیل طریقه ی نصب آن، توکار نام گرفته است و نصب آن به این شکل است که به صورت مستقیم در فضایی خالی که در سقف حفر شده باشد، انجام می پذیرد. این چراغ به نوعی به صورت مخفی می ماند، ولی نور ساطع شده از آن کاملاً محیط را روشن می نماید. این چراغ ها دارای ایمنی بالا هم از نظر عمر و هم از لحاظ کارکرد هستند.

چراغ سقفی توکار و ساختار آن

چراغ سقفی توکار دارای ساختار مخصوص به خود است که باعث شده چراغی کاملاً متفاوت باشد. ساختار این چراغ از سه بخش تشکیل شده است، بخش اول آن که تجهیزات و به طور کلی سیستمی است که به وسیله ی آن ها این چراغ را راه اندازی می کنند و شامل سیم، پیچ و مهره های مخصوص و ... می باشد. بخش دوم آن شامل بدنه یا همان محفظه و قاب آن است که لامپ را دربرگرفته و از آن محافظت می کند، بخش سوم منبع تابش نور یا همان لامپ آن است، بسته به مدل نیز برخی از آن ها دارای بخش های دیگر شامل دیمر (امکان تنظیم نور)، لنز و ... نیز می باشند.

چراغ سقفی توکار

کاربرد چراغ های سقفی توکار

کاربرد چراغ سقفی توکار به دلیل مزیت های بسیاری که این چراغ دارد، فراوان است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

·        در فضاهایی از جمله اداره جات، محیط های کاری، کتابخانه ها و ... به دلیل اینکه نیاز به نوعی از روشنایی می باشد که دارای درخشش زیاد نبوده و چشم را آزار ندهد، و البته ایجاد خستگی نیز ننماید، تأمین روشنایی با این چراغ بسیار مطلوب و مناسب می باشد. چراغ هایی با این مشخصه در بازار پنل توکار نام دارند.

·        یکی از گزینه های انتخابی طراحان دکوراسیون برای زیبا سازی نورپردازی محیط های مختلف، این چراغ می باشد.

·        در فضاهای بزرگی مثل سالن ها وسیع و فروشگاه های بزرگ که نیاز به چراغی می باشد که سطح گسترده ای را روشن کند و در عین حال شدت نوری خوبی داشته باشد، این چراغ کاربرد دارد. برای این مورد می توان پنل های توکار را مثال زد.

چراغ سقفی توکار و مزیت های آن

استفاده از چراغ سقفی توکار مزیت های فراوانی دارد که باعث شده این نوع چراغ جایگاه خوبی در بازار محصولات روشنایی داشته باشد. برای مثال می توان به این موارد اشاره کرد:

·        نور را به صورت یکنواخت پخش کرده و دارای تابش مستقیم و آزاردهنده نمی باشند.

·        برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل انتخاب بسیار مناسبی است، چرا که دارای قابلیت تناسب با دیگر اجزای یک فضا هست.

·        این نوع چراغ علاوه بر آن که درون یک محفظه و یا همان قاب قرار می گیرد، قرار گرفتن در درون فضای سقف نیز باعث حفاظت بالا و استحکام دوچندان آن شده است.

·        این چراغ به دلیل ساختار فیزیکی آن عمر بالایی دارد و خیلی کم پیش می آید که نیاز به تعمیر داشته باشد.

چراغ سقفی توکار 2

انواع چراغ سقفی توکار

چراغ سقفی توکار در انواع مختلفی تولید می شود، از اشکال و طرح های مختلف گرفته تا ابعاد مختلف. این چراغ به لحاظ شکل در اشکال گرد، مربعی، مستطیلی، خطی و ... ساخته می شود، از نظر طرح نیز، این چراغ در طرح های مختلف مدرن برای اکثر سلیقه ها طراحی شده است. یکی از دسته بندی های رایج این چراغ، دسته بندی آن از نظر نوع تکنولوژی لامپ به کار رفته در آن است، که در این صورت این چراغ به سه دسته تقسیم بندی می شود:

·        چراغ سقفی توکار LED

·        SMD

·        COB

چراغ سقفی توکار LED

در این چراغ سقفی از لامپ های ال ای دی یا همان کم مصرف استفاده شده است که مصرف انرژی پایینی دارند و بسیار به صرفه می باشند. داشتن یک نور ملایم از دیگر ویژگی های این نوع چراغ می باشد.

چراغ سقفی توکار

چراغ سقفی توکار SMD

در این چراغ از تکنولوژی SMD استفاده شده است که یکی از فناوری ها جدید می باشد و به این صورت است که قطعاتی بر روی یک مدار چاپی لحیم شده است که دارای ضخامتی بسیار کم است. از مزیت های استفاده از این چراغ عمر طولانی، مصرف انرژی کمتر و نیز وزن سبک آن است.

چراغ سقفی توکار COB

این چراغ از چیدن تراشه های (چیپ) ال ای دی بر روی برد بر پایه ای فلزی ساخته شده است که این تراشه ها به صورت همزمان و یکدست روشن می شود. این چراغ از روشنایی بسیار خوبی برخوردار است، و از دیگر مزایای آن این است که نسبت به دو مدل ذکر شده ی قبلی مصرف انرژی کمتر داشته و نیز گرمای کمتری تولید می کند.

نورپردازی با چراغ سقفی توکار

نورپردازی با چراغ سقفی توکار یکی از ایده آل ترین انواع نورپردازی می باشد، بخشی از بهترین ایده های طراحی نور در فضاها به وسیله ی کمک گرفتن از نصب این نوع چراغ سقفی انجام می پذیرد. به دلیل اینکه این چراغ در داخل سقف نصب شده و بیرون زده از سقف نمی باشد، در نتیجه حالتی یکدست با سطح سقف داشته و این ویژگی حالتی بسیار زیبا و ایده آل در دکوراسیون یک محیط ایجاد می نماید. همچنین از برخی از مدل های این چراغ می توان برای ایجاد روشنایی فرعی کمک گرفت، و سبک های فراوان و متنوعی در نورپردازی ایجاد کرد.

چراغ سقفی توکار 3

لیست قیمت چراغ های سقفی توکار

قیمت خرید چراغ های سقفی توکار بسته به مدل، طرح، سایز، ویژگی های فنی و نیز برند تولیدکننده ی آن متغیر است. مسلماً با توجه به تنوع این محصول که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، قیمت ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. یکی از راه های اطلاع از قیمت دقیق این چراغ ها، مراجعه به سایت ایزی نور و مشاهده ی محصولات و قیمت آن است. در صورت کسب اطلاع بیشتر نیز می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت ایزی نور تماس گرفته و از لیست قیمت این محصول باخبر شوید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم یک معرفی کامل از چراغ سقفی توکار داشته باشیم و به اهمیت آن پی ببریم. فروشگاه اینترنتی ایزی نور تأمین کننده ی انواع این چراغ ها در مدل ها و ابعاد مختلف می باشد، این چراغ ها از برندهای معتبر عرضه می شود و دارای ضمانت اصالت کیفیت کالا می باشد، شما می توانید با خرید از ایزی نور از آن ها بهره مند شوید.

کلمات کلیدی چراغ سقفی توکار

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات