روشنایی

لامپ ادیسونی/فیلامنتی؛ تجسمی از عصر گذشته

لامپ ادیسونی را شاید به خاطر شکل و نمای آن با لامپ های رشته ای یکسان فرض شود، که این امر به خاطر ظاهر نزدیک به هم این دو نوع لامپ می باشد. در طی زمان و با پیشرفت صنعت روشنایی، به تبع آن ارتقا و تغییر در تولید انواع لامپ را همراه با این تحولات شاهد بوده ایم. حال در این مطلب قصد داریم پرده از یک لامپ دکوراتیو برداریم و شما را با لامپی زینت بخش به نام لامپ ادیسونی آشنا نماییم.

لامپ ادیسونی/فیلامنتی؛ تجسمی از عصر گذشته

لامپ ادیسونی چیست؟

لامپ ادیسونی یکی از انواع لامپ های دکوراتیو می باشد که نام دیگر آن لامپ فیلامنتی است. در ساخت و طراحی این لامپ، لامپ های قدیمی الگو قرار داده شده و با تغییر نوع فناوری آن به فناوری ال ای دی یا COB، یک لامپ دکوراتیو، خلاقانه و زیبا به وجود آمده است.

انواع لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی با حباب های گوناگون و متنوعی تولید می شود، از جمله: کروی (حبابی)، اشکی، شمعی، خیاری و شکل های دیگر از جمله ستاره، قلب، الماس و ... . علاوه بر تنوع در شکل حباب، تنوع در رشته های این لامپ را نیز شاهد هستیم، در واقع بخش عمده ای از زیبایی و شیک بودن این لامپ در گرو شکل رشته های آن است، به تصویر زیر نگاه کنید.

لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی

کاربرد لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی علاوه بر کاربرد اصلی هر لامپی که روشن سازی فضا می باشد، یک عنصر دکوراتیو محسوب می شود. هنگامی که سخن از دکوراسیونی منحصربه فرد برای یک فضا پیش می آید، اینجاست که لامپ هایی با سبک کلاسیک و قدیمی، یکی از بهترین انتخاب ها برای تکمیل دکوراسیون فضا محسوب می گردند. به کار بردن چنین لامپی در هر فضایی برای افراد، شکل لامپ های کلاسیک و اولیه را تداعی خواهد کرد، چرا که شکل و شمایل لامپ های اولیه نیز به مانند آن بوده و رشته های تنگستنی موجود در آن ها از پس یک حباب شفاف، به خوبی خودنمایی می کردند. این محصول را می توان در لوسترها، چراغ دکوراتیو، رستوران، کافی شاپ، فضاهای مختلف منازل، مغازه ها، گالری ها و ... استفاده نمود و از زیبایی آن بهره گرفت. البته در برخی موارد نیز به علت نوع نور خاصی که دارد، آن را در گلخانه ها برای رشد گیاهان به کار می برند.

لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی

مزیت های استفاده از لامپ ادیسونی

در ادامه به تعدادی از مزیت های استفاده از لامپ فیلامنتی یا ادیسونی اشاره خواهیم داشت.

  • ظاهری نوستالژیک و ایده آل آن برای استفاده در دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و ... انتخابی مطلوب می باشد.
  • خیرگی نوری ایجاد نکرده و موجب آزار چشم نمی گردد.
  • نور آن بدون لرزش می باشد.
  • یکی از مزیت های آن، شاخص نمود رنگ مطلوب آن است، به این معنی که اجسام، زیر نور آن به رنگ واقعی خود دیده می شوند.
  • وجود رشته های ظریف، زرد رنگ، نورانی و مدل دار درون حباب شفاف آن، ناخودآگاه نگاه افراد را به خود جذب خواهد نمود، که این از ویژگی های منحصربه فرد این نوع لامپ می باشد.
  • با استفاده از آن می توان با سهولت و آسانی یک تغییر کاملاً مشهود در فضا به وجود آورد.
  • لامپ ادیسونی از لحاظ میزان طول عمر، مابین لامپ ال ای دی و لامپ رشته ای قرار می گیرند، به این صورت که طول عمری بیشتر از لامپ رشته ای و کمتر از لامپ ال ای دی دارند.
  • فناوری این لامپ نوعی از ال ای دی بوده در نتیجه مصرف برق کم و طول عمر بالایی دارد. لازم به ذکر است که لامپ فیلامنی ال ای دی در فروشگاه اینترنتی ایزی نور موجود می باشد.
  • رشته های تنگستن این لامپ به طور واضحی نمایان بوده و حباب شفاف آن به نمایانگری این رشته ها کمک نموده است، که این باعث جذابیت و زیبایی دوچندان آن شده است.

لامپ فیلامنتی یا لامپ ادیسونی

خرید و قیمت لامپ ادیسونی

برای خرید لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی و دریافت لیست قیمت آن می توانید به سایت ایزی نور مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت راهنمایی های بیشتر در این باره با شماره تلفن های درج شده در سایت ایزی نور تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

لامپ فیلامنتی یا ادیسونی یکی از خاص ترین و شیک ترین لامپ های دکوراتیو موجود در بازار روشنایی می باشد، که در این مقاله سعی در آشنایی با آن داشتیم. به عنوان نکته پایانی باید توجه داشت که می بایست بکارگیری این نوع لامپ با سبک دکوراسیون فضای مدنظر جور و متناسب باشد، تا بتوان آن را ایده آل ترین نوع نورپردازی برای فضای مورد نظر جلوه داد.

در پایان شما می توانید برای خرید لامپ فیلامنتی و ادیسونی و دیگر محصولات روشنایی به فروشگاه اینترنتی ایزی نور مراجعه نموده و پس از انتخاب و بررسی مشخصات محصول مورد نظر خود، اقدام به ثبت خرید نمایید. محصولات روشنایی این فروشگاه از جمله پروژکتور، چراغ خیابانی، چراغ پارکی، لامپ متال هالید، لامپ بخار سدیم، انواع لامپ ال ای دی، چراغ های دکوراتیو، چراغ اضطراری و ... همگی از برندهای معتبر بوده و با ضمانت نامه از تولیدکننده اصلی به فروش می رسند.

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات