روشنایی

چراغ دکوراتیو و روشنایی بیرونی با استفاده از آن

چراغ دکوراتیو چه در روشنایی داخلی و چه در روشنایی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد، با این تفاوت که اگر بخواهیم آن را در فضای خارجی نصب نماییم، می بایست از یک نوع مخصوص آن که چراغ دکوراتیو بیرونی نام دارد استفاده نماییم. در ادامه ما را همراهی نمایید تا با این محصول و کاربرد آن در روشنایی فضای بیرونی آشنا شویم. فضاهای سرباز و بیرونی را نور حاصل از خورشید روشن می نماید، اما در ساعات شب باید به فکر یک منبع نوری جایگزین بود، به همین دلیل از چراغ هایی که مختص به فضای بیرونی ساخته شده اند استفاده می گردد. حال اگر علاوه بر ایجاد روشنایی بخواهید به وسیله ی نور محیط را زیباتر کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چراغ های دکوراتیوی است.

چراغ دکوراتیو و روشنایی بیرونی با استفاده از آن

چراغ دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ دکوراتیو که به نام چراغ تزئینی نیز شناخته می شود، یکی از انواع محصولات روشنایی است که علاوه بر روشنایی بخشیدن به محیط بیرونی، از کاربرد زیباسازی آن نیز برخوردار است. زیبایی که این چراغ به محیط می بخشد به وسیله ی ظاهر شیک و نورپردازی خاص آن است، که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

ساختار چراغ دکوراتیو

ساختار چراغ دکوراتیو همانند دیگر چراغ ها می باشد، با این تفاوت که قاب بیرونی آن را در مدل های متنوع و از متریال های گوناگون می سازند، و برای فضاهای بیرونی از جنسی استفاده می شود که قابلیت مقاومت در برابر عوامل خارجی همچون دما، رطوبت، گرد و غبار و ... را داشته باشد. باید دانست در ساخت این چراغ بیشترین تأکید بر روی قاب بوده است و همین قاب ها، آن را به یک چراغ تزئیناتی تبدیل نموده اند. در برخی مدل های آن به وسیله ی قاب های بیرونی مخصوص توانسته اند آن را به چراغی با قابلیت پخش نور از جهات مختلف تبدیل نمایند، به عنوان مثال می توان از چراغ دوطرفه، سه طرفه و ... نام برد. همچنین لامپ بکار رفته در تمامی آن ها یک مدل واحد نمی باشد، بلکه شامل انواع لامپ از جمله لامپ ال ای دی، فلورسنت، هالوژن، رشته ای و ... می شود.

تصویر چراغ دکوراتیو یک طرفه و چراغ دکوراتیو دو طرفه و سه طرفه

انواع چراغ دکوراتیو

چراغ دکوراتیو در انواع بسیار متنوعی برای محیط های بیرونی ساخته می شود، و دلیل آن تزئینی بودن آن است که می بایست سلیقه ها و سبک های گوناگون را پوشش دهد. از این جهت شما می توانید به راحتی چراغ متناسب با سلیقه ی خود را تهیه نمایید. سازندگان آن در ساخت این نوع چراغ، سبک ها و متریال های مختلف را در نظر گرفته و دست به تولید طیف بسیار گوناگونی از چراغ های نما و تزئیناتی زده اند. همچنین تولید آن در رنگبندی های مختلف صورت می گیرد، که این خود دست طراحان دکوراسیون را در ایجاد هارمونی مناسب میان عناصر یک فضا باز نگه می دارد. برای نصب در سطوح مختلف همچون دیوار، سقف، نرده، سرستون، سکو، زمین، چمن و ... نیز می توان از انواع مختلفی که برای این سطوح طراحی گشته اند، استفاده نمود. یکی از انواع پرطرفدار این محصول، چراغ چوبی است که به دلیل استفاده از چوب در نمای خود، ظاهری بسیارخاص و شکیل دارد. چراغ دکوراتیو چوبی در فروشگاه ایزی نور قابل خریداری است و شما می توانید از انواع آن دیدن نمایید.

تصویر انواع گوناگون چراغ دکوراتیو

چراغ دکوراتیو و مزایای استفاده از آن

با توجه به دکوراتیو و تزئینی بودن چراغ دکوراتیو، به طور قطع برای نورپردازی فضای خارجی گزینه ی بسیار مناسبی به نظر می آید و البته مزیت های بیشماری دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • در برخی از مدل های آن این قابلیت وجود دارد که نور را به صورت اشکالی زیبا ساطع نماید، که این ویژگی به هر فضایی، زیبایی ایده آل و بی نظیری می دهد.
  • پرتاب نور مطلوبی دارد و همچنین نور حاصل از آن آزاردهنده نمی باشد.
  • نور آن به نوعی باعث ایجاد سایه روشن گردیده که بر سطوح مختلف جلوه نمایی می کند.
  • حتی در صورت خاموش بودن نیز به عنوان یک عضو دکوری و زیبا در فضا به نظر می رسد.
  • ترکیب نور و قابی زیبا، از آن یک منبع نوری منحصر به فرد ساخته است که نگاه ها را به خود جذب می کند، و کمتر چراغ یا لامپی را می توان سراغ داشت که از چنین قابلیتی برخوردار باشد.

تصویر چراغ دکوراتیو

نورپردازی با چراغ دکوراتیو

باید دانست چراغ دکوراتیو را چراغ دکوراتیو نما نیز نامگذاری می کنند، که یکی از شاخص ترین عناصری است که در معماری فضاها بر استفاده از آن تأکید می شود. همانطور که در مزایای آن اشاره نمودیم، به جز انجام نورپردازی، به عنوان یک شیء تزئینی و عنصری دکوری نیز به حساب می آید. آنچه که مهم است تناسب چراغ انتخابی با فضای بیرونی مد نظر است، به عنوان مثال در روشنایی آلاچیق می توان از نوع چراغ چوبی دکوراتیوی بهره گرفت تا بتوان به راحتی یک تناسب را ایجاد نمود. این نکته نیز قابل ذکر است که در فضاهای بیرونی با نصب چراغ بر روی پایه های مختلف نیز می توان یک منبع روشنایی تزئینی ایجاد نمود و از آن بهره گرفت.

نورپردازی با چراغ دکوراتیو

قیمت و خرید چراغ دکوراتیو

برای اطلاع از قیمت چراغ دکوراتیو می توانید به سایت ایزی نور مراجعه کنید، همچنین پس از انتخاب چراغ مورد نظر خود، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت های لازم، می توانید با یکی از شماره های ایزی نور تماس بگیرید.

نکات مهم پیش از خرید

قبل از اقدام به خرید چراغ دکوراتیو، بهتر است تمام فضای بیرونی مد نظر خود را از نظر بگذارنید تا بتوانید چراغ متناسب با آن را انتخاب نمایید. در این رابطه باید گفت مسئله ی انتخاب اجزای مناسب برای بکارگیری در محیط، از مباحث بسیار مهم در دکوراسیون است. یک باغ رستوارن سنتی را در نظر بیاورید که با انتخاب چراغی به سبک سنتی، توانسته است یک هماهنگی مطلوب در فضای خود به وجود بیاورد. یک مسئله بسیار مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، انتخاب نوعی مستحکم بدنه ی این چراغ بوده، چرا که به علت نصب آن در فضای بیرونی، به صورت مداوم در معرض باد، سرما، گرما، آلودگی و ... قرار می گیرد. در مناطقی که دارای آب و هوای بارانی هستند، توصیه می گردد که برای استفاده در فضاهای بیرونی، از نوع ضدزنگ آن استفاده شود.

در پایان باید یادآوری کنیم برخی از چراغ های بیرونی در دسته چراغ تزئینی و دکوراتیوی جای می گیرند، که از آن ها می توان به چراغ حیاطی و پارکی، چراغ باغچه ای، ریسه ها و برخی از چراغ دیواری ها اشاره نمود. البته چراغ دفنی نیز با کاربرد ویژه خود، به فضا یک نورپردازی تزئیناتی می بخشد. برای آشنایی بیشتر با چراغ های ذکر شده می توانید به مجله ی ایزی نور سر زده و مقالات مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

همچنین فروشگاه ایزی نور تأمین کننده انواع چراغ، لامپ، پروژکتور و دیگر لوازم روشنایی از معتبرترین برندهای صنعت روشنایی بوده که برای خرید و مشاهده ی آن ها می توانید به سایت آن مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات