روشنایی

چراغ دفنی و یک بررسی جامع از آن

چراغ دفنی چیست؟ اگر از شما سؤال شود که برای نورپردازی فضاهای مختلف، از کدامیک از سطوح برای نورپردازی می توان بهره گرفت، حتماً رایج ترین جاها از جمله دیوار، سقف، ستون و ... را به یاد می آورید. یکی از جاهایی که شاید از آن غافل شوید، زمین می باشد. لابد می پرسید چگونه؟ برای این منظور نوعی چراغ طراحی گشته است که تمام آنچه که برای نصب یک منبع روشنایی بخش در زیر زمین نیاز است را در ساختار خود دارد. این محصول که نام آن چراغ دفنی است، موضوع منتخب این مقاله از مجله ایزی نور است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این چراغ بپردازیم و به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان ما را همراهی کرده و با این محصول و مشخصه های آن آشنا شوید.

چراغ دفنی و یک بررسی جامع از آن

چراغ دفنی و تعریف آن

چراغ دفنی یکی از انواع چراغ ها می باشد که برای روشنایی و نورپردازی کف زمین، در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. این چراغ درون زمین نصب گشته و به شکل فرورفته درون زمین دیده می شود و الزاماً برای نصب در زمین طراحی و تولید شده است. ناگفته نماند برخی این نوع چراغ را با نام لامپ دفنی، پروژکتور دفنی، چراغ دفنی باغچه و چراغ دفنی سنگی می شناسند.

نورپردازی با چراغ دفنی

ساختار چراغ دفنی

ساختمان چراغ دفنی از چهار قسمت تشکیل شده است:

  1. قاب بیرونی (برای نصب در زیر زمین)
  2. بدنه اصلی (در برگیرنده ی لامپ و دیگر اجزای آن)
  3. لامپ (منبع نوری که عموماً از نوع ال ای دی می باشد)
  4. حباب و شیشه لامپ (به دلیل تماس مستقیم آن با عوامل بیرونی، از جنس ضخیم، مستحکم و بسیار مقاوم ساخته شده است)

انواع چراغ دفنی

چراغ دفنی در انواع مختلفی از لحاظ شکل ، نحوه ی نصب، نوع پخش نور، رنگ و ... ساخته شده است. از لحاظ شکل با توجه به اینکه یکی از کارایی های مهم این چراغ زیباسازی است، آن را در شکل های رایجی همچون دایره، مربع، مستطیل و خطی برای نورپردازی های مختلف تولید می کنند. از لحاظ نحوه نصب این چراغ به دو نوع توکار و روکار ساخته می شود. از نظر نحوه پخش نور نیز این چراغ با قابلیت های پخش نور یک طرفه، دو طرفه، چهارطرفه و ... ساخته می شود. راجع به معیار رنگ نیز باید گفت این نوع چراغ ها را در رنگ های مختلف نوری تولید می کنندکه با آن می توان نورپردازی های چشم نواز و شکیل در شب ایجاد نمود. قابل ذکر است که چراغ دفنی رنگی در فروشگاه ایزی نور قابل خریداری می باشد.

تصویر انواع مختلف چراغ دفنی

کاربردهای چراغ دفنی

چراغ دفنی به دلیل مکان نصب آن که زمین می باشد، از کاربردهای ویژه ای برخوردار است، و برای جاهای مختلفی بکار می رود، از جمله:

  • فضاهای سبز مختلف مثل باغچه، باغ، پارک و ...
  • راه پله و مسیرهای ورودی حیاط منازل و ساختمان ها
  • بلوارها
  • زیرگذر و تونل ها
  • پارکینگ ها
  • تالارها و رستوران ها
  • پیاده‌روها و سنگفرش ها
  • سان های نمایش، اجرا، کنفرانس و ...
  • و ...

تصویر چراغ دفنی خطی

چراغ دفنی و ویژگی های منحصر به فرد آن

ویژگی های چراغ دفنی به قدری منحصر و ویژه است که خیلی از افراد را ترغیب به خریداری و نورپردازی با آن نموده است. حتی با مشاهده ی عکس فضاهایی که با این چراغ نورپردازی شده اند، متوجه خواهید شد که چقدر در زیبایی فضا تأثیر دارد. در ادامه برخی از این ویژگی ها را برای شما ذکر می کنیم.

  • به دلیل نصب تقریباً کل بدنه ی آن در درون زمین، فقط نور این چراغ دیده می شود و منبع آن به صورت پنهان است، و ما شاهد یک چراغ مخفی خواهیم بود که فقط نور آن دیده می شود.
  • به صورت یک منبع روشنایی بخش فرورفته درون زمین به نظر می رسد و این در نوع خود برای ناظران جالب است.
  • شعاع نور آن به صورت پایین به بالا تابیده شده و دارای شدت نوری مطلوبی برای روشنایی است.
  • به کارگیری این چراغ در فضاهای سبز، جلوه ی چنین فضاهایی را در شب را دوچندان زیباتر می نماید.
  • علاوه بر کاربرد زیبایی سازی، در جاهایی همانند بلوارها و زیرگذر ها، این چراغ را به منظور یک نور هشداردهنده برای مشخص نمودن خط جدا کننده ی دو طرف جاده و فاصله گرفتن خودروها از روبروی هم، و نیز حفظ فاصله ی ایمن خودروها از کناره های جاده، درون زمین نصب می کنند.
  • یک کاربرد دیگر آن که باز به مبحث ایمنی سازی مربوط می شود این است که نصب این چراغ بر پله ها، راهرو ها، سنگفرش ها، ورودی پارکینگ ها و ...، در واقع به نوعی باعث روشن کردن راه و مسیریابی راحت در این مکان ها می شود.

نورپردازی با چراغ دفنی

مزیت های چراغ دفنی

چراغ دفنی یک چراغ معمولی نبوده، بلکه از مزایایی برخوردار است که می توان از آن با خیال راحت استفاده نمود. از جمله:

  • به دلیل اینکه محل نصب آن در زمین بوده و در واقع به نوعی همسطح با کف زمین است، در نتیجه احتمال راه رفتن افراد یا برخورد اجسام به آن وجود دارد، پس جنس آن ضد ضربه و به گونه ای است که تاب این فشارها را داشته باشد.
  • در زمان بارندگی و یا شستن زمین، به نوعی با آب جاری گشته در روی زمین هم سطح می شود، و به این خاطر بدنه ی آن به گونه ای ساخته شده است که در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و ضد زنگ باشد.
  • قابلیت تنظیم نور را داشته و می توان نوع نوردهی آن را تنظیم نمود.
  • به وسیله ی چنین منبع نوری می توان دست به نورپردازی برای زمین فضاهای بیرونی مختلف زد، و جلوه ها و تغییرات جالب و ایده آلی به وسیله ی یک نوع متفاوت از نورپردازی به وجود آورد.
  • در صورت امکان می توان با استفاده از قاب هایی که برای آن طراحی شده  و در بازار موجود است، در نور آن تغییراتی به وجود آورد و آن را زیباتر جلوه داد.

خرید و قیمت

برای خرید چراغ دفنی می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور از انواع آن دیدن کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. ایزی نور این نوع چراغ را از معتبرترین برندهای صنعت روشنایی تأمین کرده و به فروش می رساند، و شما با خیال راحت می توانید از آن بهره برده و نورپردازی های جذاب و ایده آلی را خلق نمایید.

ایزی نور این امکان را نیز به وجود آورده است که با تماس تلفنی با یکی از شماره های آن، به کارشناسان فروش وصل شده و از راهنمایی و مشورت با آنان بهره ببرید.

علاوه بر اطلاع از قیمت چراغ دفنی، برای مشاهده و خرید سایر محصولات روشنایی از جمله پروژکتورها، انواع لامپ، چراغ وال واشر، چراغ خیابانی، چراغ پارکی و حیاطی، چراغ استخری و آبنما، چراغ دکوراتیو و ... نیز می توانید اقدام نمایید.

 

کلمات کلیدی چراغ چراغ دفنی

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات