روشنایی

چراغ وال واشر و مزایای فوق العاده آن

چراغ وال واشر چیست؟ شاید تا به حال ساختمان هایی را مشاهده کرده باشید که از زوایای مختلف نمای بیرونی آن، نور بیرون زده باشد و باعث جلب توجه شما و به وجود آوردن این سؤال باشد که این نور چگونه و از کجا ساطع می گردد. به طور قطع هر نوع چراغی برای نورپردازی نمای ظاهری و بیرونی ساختمان ها مناسب نمی باشد، به همین منظور برخی چراغ ها طراحی، تولید و روانه ی بازار شده اند که کاربرد اصلی آن ها زیباسازی و دکوراسیون نمای ساختمان ها به وسیله ی نور است. در این مطلب یکی از بهترین و پرطرفدارترین این چراغ ها را انتخاب کرده ایم و قصد داریم تا علاوه بر معرفی آن، مزیت های آن را نیز برایتان برشماریم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

چراغ وال واشر و مزایای فوق العاده آن

چراغ وال واشر چیست؟

چراغ وال واشر نوعی چراغ نما بوده که به وسیله ی نوع تابش نور خود، باعث زیباسازی نمای ساختمان و برجسته سازی عناصر معماری بیرونی آن می شود. در قدیم برای پرداختن به زیبایی نمای سازه ها، تنها به استفاده از عناصر معماری همچون سنگبری های مختلف، ستون ها، مجسمه ها، نرده و ... اکتفا می شد، ولی در معماری امروزی علاوه بر موارد ذکر شده، از نورپردازی نیز کمک گرفته می شود. این نور با استفاده از نوعی چراغ نما به نام وال واشر صورت می گیرد، که زوایا و عناصر معماری یک ساختمان را برجسته تر نشان داده و منجر به جلوه گری ساختمان ها در شب می شود.

عکس چراغ وال واشر

مشخصات چراغ وال واشر

چراغ وال واشر دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد که باعث تمایز آن شده است. در ادامه برخی از آن ها را برای شما ذکر می کنیم.

  • می توان مشخصه ی مهم آن را در این دانست که شدت نوری بسیار قوی را نسبت به دیگر چراغ ها دارد.
  •  شکل ظاهری و نوع چینش لامپ ها در این چراغ به گونه ای کاملاً حساب شده طراحی شده است، به این صورت که چندین چراغ کوچک ال ای دی به صورت یک ردیف و با فواصل مساوی و مشخص کنار هم چیده شده اند. این امر باعث شده این چراغ به هنگام نورپردازی، یک نور خطی را بتاباند که پهنه و ارتفاع بیشتری را روشن نماید.
  • نور این چراغ به صورت پایین به بالا بوده و شکل پرتاب نور را دارد.
  •  فیزیک این چراغ خاص معمولاً به صورت پنهان بوده و دیده نمی شود، در واقع قاب و بدنه ی این چراغ حالت مخفی بوده و ما فقط شاهد نور آن خواهیم بود.
  • نور این چراغ باریک بوده و به شکل آبشاری از نور به روی سطح مورد نظر دیده می شود.
  • زاویه ی نوری آن به گونه ای طراحی شده است که اتلاف نوری نداشته و فقط به روی سطح مورد نظر نور می تاباند.

نورپردازی با چراغ وال واشر

کاربرد چراغ وال واشر

چراغ وال واشر در نورپردازی دارای کاربردهای مخصوص به خود است، بکارگیری این چراغ در لبه ها و جاهای باریک و مرتفع نمای ساختمان، مثل ستون ها و پنجره ها، باعث مورد توجه قرار گرفتن و به چشم آمدن آن نما می شود. ساختمان ها، برج ها، آسمان خراش ها، شهربازی، بناهای تاریخی، آکواریوم، گیاهان(ویژه رشد آن ها)، مراکز خرید، تونل، مجسمه، زیرگذر، پل هوایی، میادین و ... از جمله مواردی هستند که به منظور زیبا سازی و ... از این چراغ بهره می گیرند.

 چراغ وال واشر در نورپردازی بناهای تاریخی

چراغ وال واشر و مزایای استفاده از آن

در ادامه ی مشخصاتی که برای چراغ وال واشر ذکر کردیم، بد نیست تا با گوشه ای از مزایای آن نیز آشنا شویم.

  • به جای به کارگیری چندین لامپ که هم مصرف زیادی دارد و هم فاقد نما می باشد، می توان از این چراغ که دارای نما بوده و هم انرژی مصرفی پایینی دارد بهره برد.
  • نور این چراغ به شکلی بوده که تا ارتفاعی دورتر از نقطه شروع نور ادامه یافته و روشنایی ایجاد می کند.
  • با استفاده از رنگ های مختلف این چراغ می توان یک ساختمان را حتی اگر بی روح و فاقد عناصر معماری خاصی باشد، جلوه بخشید.
  • طیف رنگی چراغ های تولید شده زیاد بوده و با استفاده از آن، می توان بدون نیاز به رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان، رنگ مورد نظر خود را به آن بخشید.
  • این چراغ به گونه ای است که به شکل پنهان بوده و دیده نمی شود. حتی ممکن است با استفاده از این چراغ، این سؤال در ذهن ناظران به وجود بیاورید که منبع نور ساطع شده بر نمای ساختمان در کجا قرار دارد؟
  • طول عمر این نوع چراغ زیاد بوده و نیاز مداوم به تعویض ندارد. (نوع ال ای دی آن)
  • با استفاده از آن می توان افکت های نوری جذاب و زیبایی را تولید نمود.
  • به علت نصب در فضای باز، بدنه ی آن مقاوم در برابر عوامل فضای بیرونی از جمله دما، باران، باد، آلودگی و ... ساخته شده است.

نورپردازی زیرگذر با چراغ وال واشر

خرید و قیمت چراغ وال واشر

برای اطلاع از قیمت چراغ وال واشر می توانید به سایت ایزی نور مراجعه و قیمت ها را استعلام نمایید. همچنین می توانید با شماره های ایزی نور تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان ما استفاده نمایید.

کلام آخر

چراغ وال واشر به شرط قرارگیری و نصب در جاهای درست، به نمای ساختمان، یک چشم انداز خیره کننده می دهد. پس باید گفت مهم ترین شرط داشتن یک نورپردازی ایده آل، قراگرفتن آن در جاهای درست است، که به این منظور باید یک نقشه ی حسابی و حرفه ای برای جزئیات نمای ساختمان داشته باشید، تا به این وسیله پی ببرید که چه جاها و عناصری در نمای ساختمان وجود دارد که با تمرکز بر آن ها بتوان یک نمای ایده آل پدید آورد. همچنین تنظیم زاویه ی نوری این چراغ بسیار مهم بوده، چرا که اگر نور آن به درستی تنظیم نگردد، موجب می شود معماری مدنظرمان به خوبی جلوه پیدا نکند.

در پایان اگر تصمیم به خریداری چراغ وال واشر و زیبا نمودن چهره ی ساختمان خود را دارید می توانید از چراغ وال واشرهای فروشگاه اینترنتی لوازم برقی و روشنایی ایزی نور و نیز دیگر محصولات آن از جمله پروژکتور، ریسه، انواع لامپ، چراغ پارکی، چراغ جت لایت و ... دیدن نمایید. تمامی محصولات و لوازم روشنایی فروشگاه ایزی نور دارای گارانتی تولیدکننده ی اصلی محصول می باشند، که شما می توانید با اطمینان خاطر از آن ها استفاده نمایید.

 

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات