نور و روشنایی

راهکارهای ناب نورپردازی سقف پذیرایی ساده

نورپردازی سقف پذیرایی ساده و بدون کناف، شاید به نظر سخت بوده و با راهکارهای کمی امکان پذیر باشد، اگر گشتی در دنیای اینترنت زده باشید، خواهید دید که اکثر ایده ها و راهکارهای روشنایی سقف، مختص سقف های کناف کاری و یا کاذب می باشد. ولی اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید به شما ثابت خواهیم کرد که می توان با راهکارهای آسان و عملی، به زیبایی و چشمگیر کردن این سقف های ساده و بدون کناف دست پیدا کنید. ایزی نور در این مطلب سعی دارد تا به این مسئله به طور اختصاصی بپردازد. همراه ما شوید.

راهکارهای ناب نورپردازی سقف پذیرایی ساده

 اهمیت نورپردازی سقف پذیرایی ساده

نورپردازی سقف پذیرایی ساده و انتخاب بهترین مدل چراغ برای نورپردازی سقف آن، در دکوراسیون داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است. دلیل این امر، پی بردن به نقش قدرت نورپردازی در جلوه بخشی و ایده آل نمودن هر فضایی است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اگر چرخی در دنیای وب زده باشید، ایده ها و مدل های بسیاری برای روشنایی و نورپردازی انواع سقف را پیدا خواهید کرد که اکثر آن ها مستلزم ایجاد شیار در سقف و یا برداشتن قسمتی از سقف می باشند. روش هایی مانند نورپردازی سقف با چراغ هالوژنی، چراغ خطی توکار، پنل های سقفی توکار و ... .

شاید کمتر مطلب جامعی را یافت نمایید که به شما راهکارهایی در رابطه با نورپردازی کردن اصولی سقف های ساده یا همان سقف های بدون کناف، ارائه دهد. دلیل این امر را می توان به نوعی باب شدن کناف کاری سقف در معماری بناهای امروزی دانست. این امر غیرقابل انکار است که سقف های کناف کاری به خاطر ویژگی های خاصی که دارند، امروزه در طراحی و معماری ساختمان ها بسیار پرطرفدار هستند. با این حال نورپردازی سقف ساده و بدون کناف یکی از مباحث مهم در نورپردازی داخلی می باشد. اگر قصد تخریب و به اصطلاح دستکاری زیاد سقف خانه خود را ندارید، مطمئناً این مقاله از مجله خبری ایزی نور به کارتان خواهد آمد. پس آن را از دست ندهید.

نورپردازی سقف پذیرایی ساده

روش های نورپردازی سقف پذیرایی ساده و بدون کناف

اولین اصلی که در نورپردازی سقف ساده و بدون کناف باید به آن توجه داشته باشیم این است که می بایستی برای روشنایی، فضای زیادی را اشغال نکنیم. این امر به خاطر سادگی و عاری از گوشه و زوایا بودن سقف های ساده و سنتی است. به همین منظور شاید روشنایی سقف ساده، حساسیت بیشتری را طلب کند. نورپردازی کردن سقف های ساده به شرط رعایت اصول و در نظر گرفتن خلاقیت، مسلماً در دادن جلوه زیبا به محیط شما بسیار مؤثر است. میسر کردن امکان بسیاری از نورپردازی ها به خاطر نوع سقف های ساده، شاید برای شما مقداری سخت باشد، ما سعی می کنیم تا شما را با آسان ترین تکنیک های این امر آشنا سازیم.

لوسترها؛ یک انتخاب همیشگی

برای امر نورپردازی سقف پذیرایی ساده، مسلماً یکی از اولین پیشنهادات طراحان دکوراسیون به شما، استفاده از انواع لوستر خواهد بود. لوسترها در انواع مدل و طرح های گوناگونی تولید می شوند. خوشبختانه تنوع حاکم بر لوسترها، دست شما را در انتخاب طرح مناسب و هماهنگ با دکوراسیون دلخواه شما باز می گذارد. جالب است بدانید که یکی از مزیت های لوستر این است که حتی در صورت خاموش بودن نیز یک عنصر دکوراتیوی نیز به حساب می آید. در واقع با نصب لوسترها بر روی سقف پذیرایی خود، با یک تیر دو نشان خواهید زد.

از دیگر مزیت های نورپردازی با لوستر این است که نور آن تمام فضای یک محیط را پوشش می دهد و روشن می نماید. یکی از راهکارهای ایجاد جذابیت دوچندان در لوسترها، نصب لامپ های شمعی و لامپ فیلامنت در لوسترها می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت ایزی نور، از بخش انواع لامپ، این نوع لامپ ها را خریداری نمایید.

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با لوستر

محبوب و مدرن مثل پنل های سقفی

نورپردازی سقف پذیرایی با پنل های سقفی، از جدیدترین تکنیک های نورپردازی مدرن می باشد. اغلب این پنل ها مختص نصب در سقف های کاذب و کناف کاری طراحی و ساخته شده اند. ولی برخی از مدل های آن را می توان در سقف های پذیرایی ساده نیز نصب و استفاده نمود.

تصور ایجاد دایره های کوچک پرنوری که داخل سقف قرار گرفته اند، برای کسانی نظاره گر هستند، می تواند بسیار جالب باشد. این یک تصویر از نصب پنل های دایره ای سقفی در سقف می باشد. در سقف های کناف کاری، این امر به وسیله نورپردازی سقف پذیرایی با هالوژن انجام می گردد. برخی از مدل های مختلف پنل سقفی، قابلیت نصب در سقف های معمولی را دارند. از رایج ترین و پرطرفدارترین آن ها، می توان به انواع چراغ سقفی روکار اشاره نمود، که به شکل روکار به روی سقف متصل و نصب می گردند، و از تنوع فراوانی برخوردارند. برای راهنمایی های بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت ایزی نور تماس بگیرید و از اطلاعات بیشتر در این باره بهره ببرید.

 همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع چراغ سقفی، می توانید به مجله ایزی نور رفته و مقاله انواع مختلف چراغ سقفی را مطالعه نمایید.

 نورپردازی سقف پذیرایی ساده با پنل سقفی

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با پنل سقفی

نورپردازی سقف با چراغ دکوراتیو را جدی بگیرید

پیش از پرداختن به نورپردازی سقف با چراغ دکوراتیو، بد نیست بگوییم اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هدف خود را از نوع نورپردازی سقف در نظر بگیرید. معمولاً نورپردازی سقف به چند منظور انجام می شود که مهم ترین آن ها، نورپردازی جهت روشنایی عمومی و نورپردازی جهت روشنایی تزئینی است.

نورپردازی عمومی یا همان روشنایی عمومی به منظور ایجاد یک نور سراسری، یکدست و البته ملایم در اتاق ها و فضای نشیمن و پذیرایی است. این نوع از نورپردازی، پهنه وسیعی ار محیط را روشن می نماید. ولی نورپردازی تزئینی همانطور که از نام آن پیداست، به منظور زیباسازی و دکوراسیون انجام می پذیرد. در سقف های ساده می توان با استفاده از چراغ سقفی دکوراتیوی از جمله چراغ سقفی لوکس، چراغ سقفی آویزی، چراغ سقفی حباب دار و ... به سادگی یک منبع نوری تزئینی و زیبا را ایجاد نمایید. فراموش نکنید ترکیب عنصری همچون یک سقف ساده با یک چراغ دکوراتیوی می تواند یک نمای ایده آل را به وجود بیاورد.

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با چراغ دکوراتیو

ریسه های ال ای دی را دست کم نگیرید

نورپردازی با ریسه ال ای دی، یکی از بهترین روش ها برای ایجاد نورپردازی تزئینی سقف می باشد. ریسه ها انواع گوناگونی دارند، از ریسه های سوزنی تا ریسه شلنگی (شلنگ نوری) و ریسه های نئون فلکسی. هرکدام از این ریسه ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

حال اگر سقف شما دارای گچبری باشد، با استفاده از ریسه نئون فلکسی در گوشه ها و زوایای آن یک نور خطی و مخفی زیبا و شکیل می توان ایجاد کرد. یکی از جذابیت های ظاهری به کار بردن ریسه نئون فلکسی در نورپردازی سقف، این است که نور آن خیره کننده نبوده و به صورت یک هاله از نور به نظر می آید. بهترین جایگاه برای نصب ریسه نئون فلکسی، فضای بین سقف و دیوار، فضای اتصال بین سقف و ستون ها و ... می باشد. از جمله ایده آل ترین راهکارها برای نورپردازی تزئینی سقف های معمولی، ساخت اشکال مختلف با ریسه نئون فلکسی و نصب آن به روی سقف می باشد.

نورپردازی سقف ساده با ریسه نئون فلکسی

نورپردازی سقف پذیرایی ساده  با نئون فلکسی

چراغ های خطی؛ ایده ای جذاب و هوشمندانه

نورپردازی سقف با چراغ خطی یا چراغ لاینی یکی از جذاب ترین ایده هایی است که شاید تابحال، به فکر استفاده از آن نیفتاده باشید. انواع چراغ های خطی در سه نوع روکار، توکار و آویزدار تولید می شوند. این چراغ ها بسته به نوع نصب آن ها با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از بهترین نوع این چراغ ها، نوع توکار آن است، که به این شکل هستند که خطوطی نورانی درون فضای سقف به چشم می خورند. البته این امر مستلزم شکافتن و برداشتن قسمتی از سقف است، تا بتوان این چراغ ها را نصب نمود. اگر مایل به شکافتن سقف و ایجاد حفره در سقف خود نیستید، پیشنهاد ما به شما استفاده و نصب چراغ خطی آویزی است، که در فروشگاه ایزی نور نیز موجود می باشد.

نکته مهم: استفاده از چراغ آویز خطی (لاینی) به هیچ عنوان برای سقف های کوتاه توصیه نمی شود، مگر اینکه آن را در سقف بالای میز غذاخوری نصب نمایید.

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با چراغ خطی

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با چراغ آویز خطی

چراغ های ریلی؛ حرکت روشنایی به روی ریل

 

راجع به نورپردازی سقف ساده با چراغ ریلی در یک کلام می توان گفت با چراغ ریلی، نور را به هر نقطه ای از سقف که دوست دارید، می توانید حرکت دهید. تصور وجود چند چراغ کوچک که بر روی یک ریل قرار گرفته و به هر نقطه ای که مایل باشید جابجا می شوند، می توانند بسیار جذاب و ایده آل باشد. با نصب چراغ های ریلی بر سقف ساده پذیرایی خود، می تواند به چنین نورپردازی منحصر به فردی دست پیدا کنید.

نورپردازی سقف پذیرایی ساده با چراغ ریلی

نکات مهم پیش از نورپردازی سقف ساده

پیش از پراختن به امر نورپردازی سقف پذیرایی ساده بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید:

  • قبل از پرداختن به نورپردازی سقف، از ابعاد فضای مورد نظر خود و نیز ارتفاع سقف اطمینان حاصل نمایید، چراکه رعایت این دو مورد در انتخاب متناسب ترین نوع روشنایی برای فضا، دارای اهمیت است.
  • اگر فضای شما بسیار کوچک است، سعی کنید تا از نورپردازی هایی کمک بگیرید که سادگی را حفظ نماید و به اصطلاح در ذوق زده نشود.
  • در روشنایی سقف پذیرایی خانه، به دلیل کاربری آن، نباید از نورهایی زننده و اذیت کننده استفاده نمود. بالعکس نورپردازی های کسل و بی روح نیز نباید استفاده شود.
  • به عنوان نکته آخر باید گفت بخش زیادی از زیبا جلوه دادن نورپردازی سقف، به عناصر دیگری نیز وابسته است. از جمله این عناصر می توان به دکوراسیون و چیدمان فضا، میزان بهره‌وری فضا از منابع نور طبیعی، رنگ سقف و دیوارها و ... اشاره نمود.

جمع بندی

امروزه در صنعت معماری، ساخت سقف به شکل کاذب و یا کناف کاری بسیار رواج یافته است. در این بین همچنان بسیاری از خانه ها و ساختمان ها هستند که دارای سقف های گچی و ساده می باشند. روشنایی و نورپردازی سقف های پذیرایی ساده، یکی از دغدغه های افراد می باشد، که در این مطلب سعی کردیم به راهکارهایی عملی برای آن بپردازیم. امیدواریم که این مطلب در انتخاب بهترین نوع نورپردازی سقف برای شما مفید بوده باشد.

در آخر قابل ذکر است که تمامی محصولات روشنایی اشاره شده در سایت فروشگاه اینترنتی ایزی نور موجود می باشد که شما می توانید با مراجعه به آن و از بخش خرید محصولات روشنایی، این محصولات را مشاهده، مقایسه و خریداری نمایید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید