اخبار داخلی

ارتقای امنیت شهروندان در شب با روشنایی شهری

وجود روشنایی و نور مناسب در شهر یکی از راه هایی است که به کاهش جرائم در شب کمک می کند. همواره در شهر مکان هایی هستند که نقاط کور محسوب شده و تاریک ماندن و عدم وجود روشنایی در شب نیز به ناامن بودن آن دامن می زند.

ارتقای امنیت شهروندان در شب با روشنایی شهری

روشنایی شهری یکی از جنبه های زیبایی شهری است، اما باید گفت روشنایی یک شهر صرفاً سبب زیبایی ظاهری شهر نمی شود، بلکه روشنایی با ایجاد امنیت و آسودگی در شهروندان نیز در ارتباط است.

برخی جامعه شناسان یکی از عوامل عدم امنیت و وجود بزهکاری در شهر را ویژگی های فیزیکی یک شهر می دانند، که تاریکی و عدم روشنایی در شب یکی از مهم ترین آن هاست. وجود مکان های تاریک در شهر بستر وجود ناامنی را فراهم می کند و باعث بوجود آمدن زمینه برای وقوع جرائم می شود.

در این راستا یکی از برنامه هایی که توسط مدیران شهری باید به آن توجه نشان داده شود، این است که با شناسایی نقاط تاریک و جرم خیز شهر، یک برنامه ریزی صحیح و اصولی برای روشنایی و نورپردازی در آن مکان ها به کار برده، تا بدین وسیله از میزان وقوع جرم و جنایت در آن نقاط جلوگیری شود.

کلمات کلیدی روشنایی شهری

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید